Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 7 stukken wenge

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015

7 stukken wenge

Beste forumleden,

Ik ben sinds een paar weken/maanden het forum door aan het spitten en de interesse in de houtbewerking die er altijd is geweest groeit wel steeds meer. Ook zie ik steeds meer de waarde van het hout in.

Nu bestond mijn oude werkbank uit een wenge poort en is al eens verzaagt tot planken die gebruikt zijn in een vernieuwde werkbank. Nu ik de waarde ervan zie is het er snel uitgehaald en vervangen door wat betonplex.
    Nu wil ik graag in de toekomst kistjes maken en in dat geval zal ik denk ik wenge gebruiken ter decoratie (wat inlay of iets ) ik heb dus voor mezelf maar kleine stukjes nodig en heb de dele met gaten en dergelijke er dan ook uitgezaagd en bewaar ik zelf.

Nu heb ik een zeven tal plankjes die ik graag zou willen ruilen met mede houtbewerkers voor ander hout wat ik kan gebruiken bij het leren maken van kistjes. Of voor een leuk prijsje weg doen waarmee ik zelf wat plankjes kan kopen. Ik heb geen idee wat de waarde er van, mocht je interesse hebben stuur dan een PB met de plank nummers die je zou willen en je bod en dan komen er weer vast wel uit.

Het zou verstuurd kunnen worden, of net wat het beste uitkomt. (woon in 's-Hertogenbosch

De plankjes zijn 27mm dik
    afmetingen van de plankjes van groot naar klein (zie ook foto)
    1: +/- 65 x 10,5 cm
    2: +/- 50 x 10,5 cm
    3: +/- 59,5 x 10,5 cm
    4: +/- 57,5 x 10,5 cm
    5: +/- 45 x 10,5 cm
    6: +/- 38 x 9,5 cm
    7: +/- 33,5 x 10,5 cm
    DSC_0212.jpg
    DSC_0214.jpg
    Gr Bart

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Als je googled kom je voor wenge op zo'n 4 tot 5000 euro per m3.

Dat is dan voor lange planken geschaafd en vierkant gezaagd.

Van daaruit kun je er misschien een prijs aanhangen?

grt hans.
    Als je enige stuk gereedschap een hamer is, ziet ieder probleem eruit als een spijker! (Maslov)

Forum Rechten