WRC (western red cedar) hout repareren

caribman

Nieuw lid
13 jun 2010
2
0
Hallo, ik heb een gat van circa 10 x 5 in een WRC paneel. Paneel zit om mijn garagedeur.
Hoe het gat tot stand is gekomen is mij een raadsel, kan zijn dat er iets tegen aan heeft gezeten. Het WRC hout paneel is bewerkt met Olympic Oil Stain Transparant. maar ik wil het gat nu opvullen met houtplamuur. Ik heb hier een aantal vragen over :
Moet ik het "defecte / rotte" hout verwijderen in z'n geheel?
Welk type hout plamuur kan ik hier het beste voor gebruiken
Moet ik alles "flink" opschuren en daarna weer behandelen met Olympic Oil Stain Transparant
Zal ik altijd iets blijven zien? ook al is het weer bewerkt met Olympic Oil Stain Transparant (incl. RAL code). Als dat zo is, kan ik misschien het beste een compleet nieuw paneel bestellen.

Alvast bedankt!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Als het transparant is zal je het altijd blijven zien omdat houtvullers een andere kleur hebben. Wat je kan doen is een stuk wrc halen en deze passend erin maken, vastlijmen en vlak schuren.

Als je hem in een kleur schildert, dan zal je het waarschijnlijk ook blijven zien omdat het echt vlak is en geen houtstructuur heeft.
 

4761jimski

Nieuw lid
26 nov 2009
12
0
Een nieuw stukje WRC erin zetten is ok, maar zie dan maar eens de juiste kleur te vinden. WRC heeft namelijk nogal wat kleurschakeringen.
 

dopeling

Actieve deelnemer
16 mrt 2008
447
6
Arnhem
Beslist een nieuw stuk er in zetten.
Een passend stuk maken en voordat je het er in lijmt op kleur maken met de rest.
Dat kan eventueel door pigment aan de olie toe te voegen.
Met een beetje geduld en inzicht vrijwel onzichtbaar te repareren.
 

caribman

Nieuw lid
13 jun 2010
2
0
Allen dank voor jullie reactie. het ziet er naar uit als ik hier niks meer van wil zien ik het beste een compleet nieuw paneel kan plaatsen, inderdaad. Thanks!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.