Idee voor koof om beamerscherm weg te werken

N

NeoPhire

Guest
Hallo medeklussers!

Ik heb ivm met het WK een leuke beamer met een scherm kunnen bemachtigen voor een prettige prijs. Nu ben ik met Google Sketchup aan de gang gegaan om een idee op te zetten voor een koof, hier wil ik het scherm in wegwerken.

Het gaat om een houten koof van +- 20cm hoog, 330cm breed en 40 diep, met onderin een sleuf van 250x5cm om daar het scherm door te laten zakken (elektrisch scherm).
Op deze manier valt de lelijke koker waar het scherm in zit minder op, en heb ik in de toekomst mogelijkheden om spotjes weg te werken.

Ik heb de afbeeldingen even op imageshack gezet:
http://img812.imageshack.us/g/koofachterkant.jpg/

In de tekening gaat het om één lengte van 330 cm, maar weinig houthandels leveren deze. Daarnaast komt nog eens dat ik zelf niet de mogelijkheid heb om een en ander op maat te zagen, dus wil dat laten doen in een bouwmarkt.

Daarom heb ik zelf al bedacht het geheel in twee delen te spliten, en te verstevigen met een vuren balk van 330 cm lang (3x3x330cm voor in de haakse hoek), plus de middelste balk (waar het scherm aan gehangen zal worden) wordt 1 geheel, ook vurenhout was mijn idee.

Daarnaast is het geheel voorzien van aan de binnenkant van de zijden twee balkjes, dit zal dienen als een soort rails systeem met getimmerde balkjes op het plafond. Dit omdat ik in de toekomst de koof gemakkelijk wil kunnen loshalen voor bijvoorbeeld spotjes.

Nu ben ik al bij de lokale bouwmarkt geweest, welke 110 euro vragen voor het materiaal plus de zaagkosten (vond ik wat veel, het materiaal zelf kost ongeveer 35 euro.) Nu zijn de rechte snedes het probleem niet, maar ik wil de sleuf voor het scherm laten frezen, zodat er mooie ronde hoeken ontstaan, en dit is bij nog minder bouwmarkten mogelijk.

Wellicht weet iemand hier een oplossing, zodra ik de delen heb met de sleuf erin kan ik zelf een en ander wel in elkaar zetten, maar het bemachtigen van de delen op maat is nogal een uitdaging...

Nogal een verhaal, maar ik hoor graag jullie ideeën :)
 
N

NeoPhire

Guest
Bedankt voor de ideeen!

Liep vanmiddag bij Praxis rond om eens te kijken naar prijzen en handige aanbiedingen. Kwam erg goed uit, was een 20% korting op al het elektrisch gereedschap tot 20 juni van toepassing!
Na wat wikken wegen toch besloten tot de aankoop van een X-Kraft bovenfrees.
Normaal gesproken 69 euro, nu met 20% korting, en inlcusief 12 freesjes!
Uiteraard geen kwaliteit van de bovenste plank, maar goed genoeg voor mijn doel.

Wat test groeven gemaakt op een restant van MDF, en daarna de panelen zelf uitgefreesd. Voor een beginner ben ik absoluut tevreden met het resultaat, en ik vond de bovenfrees zo briljant werken dat ik ervan overtuigd ben dat ik deze vaker ga gebruiken.

Wellicht een houtbewerk verslaving in uitvouwing ;)
Ik zal de fotos neerzetten wanneer een en ander daadwerkelijk hangt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.