ecotools zaagbladen

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Al een tijdje overwoog ik de aanschaf van een nieuwe afkortzaag. Echter, mijn ruim 15 jaar oude 'Elektra Beckum ks 210 hm plus' (waarvan ik dacht dat het maar een huis-tuin-en-keuken-machientje was, kwam misschien door het slechte zaagblad erin) daar maar eerst een nieuw 60 tands zaagblad van ecotools ingezet. Daarna de fence gekalibreerd evenals de hoek van het zaagblad met het bed. En............ een geweldig resultaat! Een perfect haakse zaagsnede! Een mooie strakke zaagsnede ook. En dat met een blad van nog geen twee tientjes. Die bladen hebben misschien niet de hoogste standtijd, maar geven wel een erg smooth resultaat.
Dus de aanschaf van een nieuwe afkortzaag laat nog lang op zich wachten. Scheelt weer een paar honderd euri.
 

orgelvriend

Actieve deelnemer
22 jul 2013
94
6
Hoe strak moet de moer eigenlijk tegen de flens worden aangedraaid bij de montage van een nieuw zaagblad? Is "handvast" , hetgeen ik eigenlijk overal toepas, wel voldoende?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.