Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

scheppach tfe30 freest slecht

Hallo.

Ik ben nieuw op het forum en heb een probleem.

Ik heb enige tijd geleden een scheppach hm1 aangeschaft. Nu heb ik daar ook een frees hulpstuk bij, echter ben ik deze aan het uitproberen. Maar het wil niet zoals het in mijn ogen zou moeten gaan. Het hout komt met pijn en moeite door de freeskop heen. Het lijkt wel of de messen stomp zijn terwijl deze nieuw zijn. Ook loopt de motor in toeren terug tot stil staan aan toe.terwijl ik er hooguit 2 mm van het hout wil frezen
    wat doe ik fout op deze manier heb ik niets aan de machine. Zitten dan de messen niet goed.

Ik hoor het graag.

Mathijs

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009
    Ik zou beginnen met het kiezen van het juiste sub-forum
    De beschrijving bij deze luid: "Het specifieke gereedschap van de houtsnijder en beeldhouwer en hoe het gebruikt wordt"
    Met vriendelijke groet,
    Joris

Is het effectief de motor zelf die vertraagt en stilvalt? of is het de freesas die vertraagt? Het eerste duid op een elektrisch probleem het tweede op een kapotte of slecht aangespannen drijfriem. Het probleem word niet veroorzaakt door de freeskop dat lijkt wel duidelijk. Botte messen hebben zeker hun invloed op de snijsnelheid, maar niet in die mate dat een machine er door stilvalt bij een spaanafname van 2mm Daar is meer voor nodig.

Mmmm het lijkt mij dat je de messen verkeerd om hebt geplaatst of dat de freeskop de verkeerde kant op draait (aandrijfriem verkeerd aangebracht?) Is het hout verbrand?
    Plaats even een foto van het geheel hout en freeskop.

groetnis, Roeland

Riem verkeerd monteren kan volgens mij in ieder geval niet. Messen verkeerd om lijkt een plausibel verhaal...
    . . . Als er 1 gereedschap over de dam is staat zo je werkplaats vol . . .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scheppie Bekijk Berichten
    Riem verkeerd monteren kan volgens mij in ieder geval niet. Messen verkeerd om lijkt een plausibel verhaal...
    Mocht dit het geval zijn dan zou ik al eerst eens investeren in wat opleiding alvorens machines te gaan aankopen. Een verticale freesmachine is geen spulletje om via trial and error mee te leren omgaan.

Juist tuoh je hebt maar tien kansen (als het mee zit).

Mocht dit het geval zijn dan zou ik al eerst eens investeren in wat opleiding alvorens machines te gaan aankopen.
    +1 het kan altijd per ongeluk net even keer gebeuren en das al niet best maar als je het dan niet door hebt heb je echt een probleem. En belangrijker, een veiligheidsrisico.

Ik hoop ook dat de messen echt messen zijn en geen spaanbegrenzers, ook die frezen erg slecht!..... kortom , als je het antwoord wilt een fotootje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Juist tuoh je hebt maar tien kansen (als het mee zit).
    Nou, met name die negende en tiende poging zou ik wel eens willen zien...

geen bericht meer van mathijs, misschien kan ie niet meer typen....

Forum Rechten