HC260 onjuiste onderdelen bij kruis.nl

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Is dit anderen ook al overkomen?
Overdrijf ik hier?
Het kan toch niet dat je gewoon willekeurige onderdelen toegestuurd krijgt die je niet besteld hebt en je daar maar je plan mee moet trekken.

Onderdelen tekening (Stuk 210) : https://www.kruis.nl/onderdelen/viewer/?m=Metabo&t=0114026000-11_2&p=hc-260-c-220-wnb/v2

Het groene is het defecte onderdeel wat ik wou vervangen en het grijze is wat ik aankrijg. Komt niet overeen met de onderdelen tekening en kan er niets mee.
steun.jpg

En mij nog beschuldigen dat ik het verkeerde heb besteld:
"Geachte heer,
Zoals op elke onderdelen pagina staat aangegeven kunnen onderdelen niet geruild of geretourneerd worden. Ik vrees dat u zelf verkeerde onderdelen heeft besteld van een verkeerd bouwjaar of serie nummer. Wij kunnen ze ook niet terug sturen naar de fabrikant."
 
P

Pel

Guest
Je was wel gewaarschuwd, en iemand heeft een fout gemaakt.

  • Onderdelen moeten besteld worden bij de fabrikant, wij houden geen voorraad aan.
  • De levertijden van onderdelen kan varieren van drie dagen tot soms vier weken.
  • Bestellen is op eigen risico, onderdelen kunnen niet retour gestuurd worden.
  • Onderdelen kunnen alleen via de website besteld worden, ook als u ze komt afhalen.
  • Wij geven geen ondersteuning voor onderdelen en reparaties.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
in het consumentenrecht staat omschreven dat er bescherming van de consument is en dat je zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen de aankoop terug kan sturen, bij aankoop op afstand (internet)
Dit heet de afkoelingsperiode, alleen de verzendkosten zijn dan voor eigen rekening.
Zie hier; http://www.justitia.nl/consumentenkoop.html#koopopafstand
Je kan het gewoon terugsturen en als ze moeilijk doen stuur je ze een mail met deze link.
Als je zekerheid wilt dan kan je bijvoorbeeld even naar Radar bellen of een soortgelijke organisatie of dit juridisch juist is wat ze doen.

Succes, Willem.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Op Willem1958's link staat ook "Op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen." Met alle waarschuwingen die Kruis neerzet denk ik dat je daar een probleem mee gaat krijgen.

Maar. Ik zou in elk geval even checken in je bestelbevestiging of je de juiste itemcode hebt besteld. Dus catalogusnummer van Kruis, omschrijving die erbij staat. Als die klopt met wat je had moeten hebben en je hebt het verkeerde gekregen, dan heeft of Kruis of hun leverancier een fout gemaakt. Dat kunnen ze niet op jou afschuiven. Dan hebben ze gewoon iets geleverd wat jij niet besteld hebt.
 

Guus Flater

Actieve deelnemer
3 mei 2015
270
35
Eindhoven
Dat is mooi balen. Maar ik ben het eens met ArtHarg, even alles goed controleren en nogmaals controleren en dan tot gepaste actie overgaan.
Iedereen kan een foutje maken, maar er zijn helaas maar weinig mensen die daarvoor uit durven te komen.
Succes.
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Op Willem1958's link staat ook "Op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen." Met alle waarschuwingen die Kruis neerzet denk ik dat je daar een probleem mee gaat krijgen.

Maar. Ik zou in elk geval even checken in je bestelbevestiging of je de juiste itemcode hebt besteld. Dus catalogusnummer van Kruis, omschrijving die erbij staat. Als die klopt met wat je had moeten hebben en je hebt het verkeerde gekregen, dan heeft of Kruis of hun leverancier een fout gemaakt. Dat kunnen ze niet op jou afschuiven. Dan hebben ze gewoon iets geleverd wat jij niet besteld hebt.

Als ik het me goed herinner is dit inderdaad niet van toepassing op artikelen die speciaal worden besteld, dwz buiten het normale assortiment.
Nu kun je je natuurlijk afvragen wat bij kruis het 'normale assortiment' is, maar feit blijft dat het een heel lastige zaak wordt.

Overigens is het inderdaad consumenten recht, zodra je iets besteld op naam van je zaak wordt het zakelijk en gelden er andere regels....


Maar imho kan je toch snel zien welk artikel je besteld hebt (communicatie/email/bestelbevestiging/etc) en zo ook zien waar het fout is gegaan? Bovendien zijn ze zeer behulpzaam bij Metabo (Elektra Beckum) dus wellicht kunnen ze je direct helpen, eventueel zelfs omwisselen van het artikel als je de huidige situatie en onwil van kruis uitlegt.


Edit: @ArtHarg: ik zie trouwens niet helemaal hoe het geleverde artikel onderdeel nummer 220 is, het lijkt me inderdaad eerder een geupdate versie van het origineel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Uit jarenlange ervaring op het gebied van het bestellen van onderdelen kan ik zeggen dat het zelfs met de juiste onderdelen tekeningen nog fout kan gaan. Metabo is een uitstekende leverancier. Zij hebben electra beckhem overgenomen. Bij dit laatste Duitse boefje was het erg wisselend met kwaliteit. In de zelfde serie verschillende onderdelen. Of het zelfde onderdeel bij verschillende fabrikanten bestellen. Met de oude in Duitsland gemaakte EB machines is niets mis. Het is voor handelaren soms niet mogelijk onderdelen te retourneren. Ik was daarom zeer terughoudend in het bestellen van onderdelen van machines die we niet geleverd hadden. Deze service heeft veel geld gekost. Als de fout niet bij jou ligt moet de leverancier het probleem oplossen.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Dit heb ik onlangs ook gehad bij Kruis, ook voor vvd-bank, elektra beckum, later hc 260 geheten. 1 belletje en het was voor elkaar: verkeerd geleverde onderdeel mocht ik houden en het juiste werd mij zonder extra kosten opgestuurd.
De onderdelen leken wel op elkaar, dus verwarring was wel enigszins te begrijpen.
Klasse opgelost door Kruis dus.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Morgen eens bellen, hopelijk een beter resultaat dan via mail. Bedankt allemaal.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Edit: @ArtHarg: ik zie trouwens niet helemaal hoe het geleverde artikel onderdeel nummer 220 is, het lijkt me inderdaad eerder een geupdate versie van het origineel.
Draai het maar eens in gedachten ondersteboven. 210 heeft een groot uitsteeksel, 220 is bijna gelijk van vorm maar heeft twee kleintjes.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Op Willem1958's link staat ook "Op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen." Met alle waarschuwingen die Kruis neerzet denk ik dat je daar een probleem mee gaat krijgen.

Maar. Ik zou in elk geval even checken in je bestelbevestiging of je de juiste itemcode hebt besteld. Dus catalogusnummer van Kruis, omschrijving die erbij staat. Als die klopt met wat je had moeten hebben en je hebt het verkeerde gekregen, dan heeft of Kruis of hun leverancier een fout gemaakt. Dat kunnen ze niet op jou afschuiven. Dan hebben ze gewoon iets geleverd wat jij niet besteld hebt.

Vreemde reaktie deze.
Op maat gemaakte goederen betekent volgens mij heel iets anders dan bestelde onderdelen of het moet maatwerk worden.
Bij op maat gemaakte goederen denk ik aan een jurk die op maat gemaakt is of een speciaal paar schoenen bijvoorbeeld.
Onderdelen die besteld worden zijn niet op maat gemaakte onderdelen lijkt mij.
Ook als je iets verkeerd hebt besteld kan je het gewoon retourneren.
Als je bij welke internetwinkel dan ook je vergist kan je gewoon retourneren en anders in ieder geval ruilen voor datgene wat je nodig hebt.
Ook bij gewone winkels kan je als het artikel onbeschadigd is ruilen of geld retour krijgen dus ik begrijp niet waar Kruis zijn rechten op beroept?
Het is natuurlijk een transactie tussen een consument en bedrijf en geldt niet voor bedrijven onderling.
Even informeren bij de consumentenbond, Radar/Kassa of de rijdende rechter en je weet genoeg.
Ik snap jullie terughoudendheid niet goed in deze.
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Inderdaad, als TS kan nakijken dat ie daadwerkelijk het goede onderdeel besteld heeft, -als particulier- kan kruis allerlei regels bedenken maar als hij iets verkeerds levert moet kruis het zelf oplossen.
In dit geval kan je op de tekening ook goed zien dat het geleverde deel niet lijkt op het deel wat je moet hebben.
Jij hebt betaald voor een product en dat moet je krijgen.
Als het er op uitdraaid dat je je geld terug gaat krijgen, heb je ook recht op de verzendkosten. DWZ verzendkosten van de rit naar jou en eventueel de verzendkosten terug naar kruis.
Eventuele eis kan zijn dat je de orginele verpakking weer gebruikt. ( zal hier niet van toepassing zijn)

Vervelende zaken, maar ik zou voet bij stuk houden.

Enne, telefoneren, ik heb het er niet op. Dan doen ze toezeggingen en zeggen ze later dat ze het niet gezegd hebben. Ik zou de mail blijven gebruiken.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Ik heb het niet zo op dat gemail over dit soort zaken. Iemand per mail afblaffen, of het bos insturen is m.i. veel gemakkelijker dat per telefoon. Mail is nou eenmaal veel onpersoonlijker.
 

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Telefonisch contact opgenomen en ze hebben nogmaals via mail contact opgenomen met metabo, "nogmaals" omdat er al een contact openstond naar aanleiding van m'n vorige mail, gek want dat hebben ze mij toen niet gezegd, enkel dat ikzelf een fout zou gemaakt hebben. Af te wachten dus.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Dat is precies waarom ik zeg alles per mail.
Dan kan je ze later met tegenstrijdige teksten confronteren.

Die komen immers met 100% zekerheid, omdat ze de boel lopen te flessen.


Ikzelf zou in dit geval een mail sturen met de afspraken die zojuist door de telefoon zijn gemaakt.
 

Traveler

Actieve deelnemer
2 jul 2014
115
0
Ikzelf heb kort geleden wat leveringsproblemen gehad met kruis. Een geleider voor dewalt zaagtafel kwam "DOA (dead on arrival)" binnen. De rail was gebogen aan de punten waar je het monteert aan de tafel.
Meteen contact gezocht, incl. foto's van de defecten. Kruis moest nog even kijken of ze het onder 'garantie' konden regelen.

Uiteindelijk een nieuwe geleiderail ontvangen en de oude ligt nog in de doos.
Grappige is, de nieuwe geleiderail is ook gebogen.. dan wel in mindere mate dan wat de eerste levering had.
Geen interesse om nogmaals te mailen, ik ga de onderdelen nu gewoon scavengen en de geleide rail uit de drie stukken repareren ;)
---------

Wat betreft hun "fineprint" - indien het er op aan komt geldt de koop op afstand hiervoor. Het is geen 'maatwerk', het zijn onderdelen van een volledig product. maw - je kan dit terug sturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.