Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Stationaire bandschuurmachine voor metaal

De laatste tijd ben ik behalve met hout ook veel met metaal in de weer, en daar ontbreekt eigenlijk een levendig Nederlands forum om vragen te stellen. Ik zoek al een tijdje naar een soort bandschuurmachine. Een belt grinder in het Engels. Die Amerikanen hebben natuurlijk weer allerlei goedkope machines die hier nergens te vinden zijn. het enigste wat er een beetje op lijkt is de Metabo BS 175.

Is er nog meer op dit gebied te koop? Voor een hobbyisten prijs? Ik zie wel hele grote, hele dure machines natuurlijk, waar ik de plek en het geld niet voor heb.

Dan nog een vraag, waar koop je schuurbanden voor metaal? Het liefst met van die moderne schuurkorrels zoals Zirconia o.i.d. wat lekker lang meegaat?

Tot nu toe werk ik met een bandschuurmachine die ik op zijn kop in de bankschroef zet, maar het is erg behelpen en de schuurbanden raken erg snel hun scherpte kwijt.

Of deze? https://www.hbm-machines.com/product...dschuurmachine

Ik gebruik zijn oudere broertje al een poos naar volle tevredenheid.

Groets, Rob (heeft geen aandelen HBM)

PS: ze hebben ook de blauwe schuurbanden voor metaal, gebruik ik niet dus weet niet wat de kwaliteit is.
    Laatst gewijzigd door Heckemann; 12-10-15 om 21:25.
    "I may be left handed but I am always right"

Kijk eens op messenplatform.nl

Staat een hele hoop over belt grinders geschreven.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seek Bekijk Berichten
    De laatste tijd ben ik behalve met hout ook veel met metaal in de weer, en daar ontbreekt eigenlijk een levendig Nederlands forum om vragen te stellen.....

Ja ik mis ook zo'n forum. Ik heb maar 1 wens: Dat er een metaalforum komt zoals dit houtforum :-) .

Op internet staan wat verhaaltjes/filmpjes over ogenschijnlijk eenvoudige, succesvolle zelfbouwmachientjes. Ik zou even moeten zoeken waar ik dat zag (zal ik morgen doen). Ik geloof dat het een of ander messenforum was (""knives"" zal dat zijn geweest:-) ). Ik gebruik nu een ELU bandschuurmachine. Mooie oersterke (en loeizware) machine maar verre van ideaal voor metaal.

mvg
    klaas0639

PS:
    Oh, ik zie nu dat Pow ook al naar een messenforum wijst
    Laatst gewijzigd door klaas0639; 12-10-15 om 22:26. Reden: PS toegevoegd

Sorby heeft een draaibeitelslijpinstallatie met een schuurband...

Nou ik heb me aangemeld bij het messenplatform, nou maar afwachten of ze me toe willen laten!

Nog tips over een leverancier van slijpbanden die ook aan particulieren levert?

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Seek, zijn deze zelfbouwmachientjes inspirerend?

http://www.cnccookbook.com/CCKnifeMakingGrinders.htm
    http://www.mstarling.com/belt_grinder.html

mvg
    klaas0639
    Laatst gewijzigd door klaas0639; 13-10-15 om 22:38.

Dat is zeker inspirerend! Maar dan blijft de vraag, wie levert de schuurbanden? In kleine hoeveelheden? Met een ruime sortering, en het liefst ook met een website waar de banden in een logische volgorde staan, in plaats van alle maten kris kras door elkaar zoals de meeste webshops (zucht...).

Ik wacht even af wat er op dat Nederlandse messen forum staat. Maar ze hebben nog geen haast om nieuwe leden toe te laten.

zie www.schuurbanden.nl en www.zilverblank.nl
    Als het standaardmaten betreft moet je maar even googelen; daar zijn legio leveranciers voor.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Forum Rechten