Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: Draaibank kopen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2012

Draaibank kopen

Het draaien krijgt steeds meer mijn interesse , zo ook op de open dag . Toch maar een nieuwe draaibank aanschaffen .
    Na eerst zitten te twijfelen tussen een Jet JWL 1221 VS en een Drechselmeister wil ik toch de laatste gaan kopen .
    Dan de vraag waar ik hem ga kopen , bij Schulte of bij Maene . Afstand is voor mij ongeveer gelijk .
    Bij Schulte was deze in de aanbieding waarschijnlijk tijdens de open dag daar , maar nu niet meer .
    Uiteindelijk wil ik zaterdag een Drechselmeister gaan kopen in Belgie .
    Het lijkt me leuk om schaaltjes , vaasjes en andere kleinere dingen te draaien . Ook wil ik er een chuck bij hebben .
    Wat is aan te bevelen voor beitels om te beginnen . Is een set van 5 voorlopig genoeg en welke kwaliteit is aan te raden ?
    Enkele jaren geleden had ik nog een oude Elektra Beckum draaibank , maar die vond ik te groot en die werkte niet lekker .

Groeten Willem

ik heb bij willy vanhoutte een kleine draaibank van record dacht ik gezien met een basisset beitels inbegrepen. Ik versta natuurlijk dat dit gn high end beitels zullen zijn maar om mee te beginnen is het al iets.
    Ik zal in elk geval rond nieuwjaar kijken om zo'n draaibankje aan te schaffen om eerste stappen in draaien te zetten (eerst nog wat sparen)

hallo Willempie,

Onlangs heeft een forumlid er eentje gekocht bij Maene. Hij moest die eerst eerst bestellen, dus best eerst eens bellen om na te gaan of die in stock is, en laten reserveren. Ook Schulte is al eens zonder voorraad geweest, las ik ooit. De Crown gutsen lijken wat goedkoper bij Maene.

groeten
    Ornament
    http://www.beeldhouwen.net
    Laatst gewijzigd door ornament; 07-10-15 om 08:42.

De Drechselmeister is ook te koop bij mede-forumlid Ronald Kanne: www.dehoutdraaierij.nl; veel dichterbij voor je.
    Hij heeft ook Crown beitels en chucks in zijn assortiment.
    Ronald heeft geen reguliere winkel, maar je kunt hem altijd bellen voor een afspraak.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Volgens mij heeft Ronald alleen Oneway....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    De Drechselmeister is ook te koop bij mede-forumlid Ronald Kanne: www.dehoutdraaierij.nl; veel dichterbij voor je.
    Hij heeft ook Crown beitels en chucks in zijn assortiment.
    Ronald heeft geen reguliere winkel, maar je kunt hem altijd bellen voor een afspraak.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door handig18 Bekijk Berichten
    Volgens mij heeft Ronald alleen Oneway....
    Ja, maar dat zijn wel hele goede chucks.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Ja, maar dat zijn wel hele goede chucks.
    Handig18 had het eerder over de draaibanken denk ik. Volgens zijn website verkoopt ronald alleen Oneway draaibanken, geen Drechselmeister.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massis Bekijk Berichten
    Handig18 had het eerder over de draaibanken denk ik. Volgens zijn website verkoopt ronald alleen Oneway draaibanken, geen Drechselmeister.
    Klopt, maar binnenkort wel! dus iedereen heeft gelijk! Ik kan de drechselmeisters nu al wel verkopen maar ik heb ze nog niet op voorraad. Bovendien zijn de Midi's nu helemaal op. Eind oktober komt er weer een container aan in Hamburg. en dan zal ik ze ook spoedig hebben. Heel misschien heb ik er al 1 bij me in Ede op 24 oktober.
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Ronald krijg jij ook de groter Stratos banken van Schulte model XL?

Willempi,
    ik heb onlangs een Drechselmeister aangeschaft en ik stond ermee te draaien in Zutphen samen met nog een andere collega die er ook een bij had.
    Het mooiste en beste demo draaibankje die ik al in mijn handen heb gehad.
    Zeker een aanrader om het te overwegen.
    Bij Maene Stefaan bel je best om hem te bestellen en na een 3 à 4 dagen is hij binnen.
    Ronald zal zeker ook een aanrader zijn als hij deze zou verkopen.
    Tip, probeer zeker eens bij iemand die er een heeft en probeer verschillende types uit alvorens je uw keuze maakt.
    Succes met uw keuze.

Forum Rechten