Stanley #71

Proeguru

Nieuw lid
14 aug 2015
20
1
Hallo Scirocco1. Ik zie net je bericht over schroeven voor je Stanley #71. Ik heb thuis een metaaldraaibankje en wil ze wel voor je draaien uit een stukje messing staf. Stuur maar even een pb om te laten weten of het nog steeds actueel is en wat de maten van de schroeven zijn die je nodig hebt (o.a. kopdiameter en steellengte). Ik heb weliswaar zelf ook een #71 maar er kan bij Stanley over de jaren heen nogal wat variatie zitten in de maatvoering van dergelijke onderdelen.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Hallo Scirocco1. Ik zie net je bericht over schroeven voor je Stanley #71. Ik heb thuis een metaaldraaibankje en wil ze wel voor je draaien uit een stukje messing staf. Stuur maar even een pb om te laten weten of het nog steeds actueel is en wat de maten van de schroeven zijn die je nodig hebt (o.a. kopdiameter en steellengte). Ik heb weliswaar zelf ook een #71 maar er kan bij Stanley over de jaren heen nogal wat variatie zitten in de maatvoering van dergelijke onderdelen.

Wat is dit toch een fantastisch forum!
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
@Proeguru, super aanbod. Ik stuur je wel even een PB.
@maja158, helemaal mee eens.
 

Scirocco1

Actieve deelnemer
2 jan 2014
297
21
Met twee, door Proeguru, handgemaakte messing schroeven, heb ik een zo goed als nieuwe #71!
@Proeguru, nogmaals hartelijk bedankt Top!.

20151024_172452.jpg20151024_173131.jpg
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
BAM, super netjes!! En zo regel je tegenwoordig je zaken, gewoon even je vrienden op het forum vragen :)

Have fun!!
 

Proeguru

Nieuw lid
14 aug 2015
20
1
@Scirocco1: Mooi resultaat. Veel plezier met de grondschaaf, is echt een heel handig stuk gereedschap.
@Aeolos: Messing is inderdaad heel prettig om te draaien/frezen/vijlen enz. Mooi kortspanig en met bij het draaien met een zelfgeslepen HSS beiteltje krijg je een heel mooi oppervlak. Konrad Sauer heeft eens in een interview gezegd dat hij metaal als een soort hout ziet met vreemde eigenschappen en dat kan ik helemaal onderschrijven. Juist de afwisseling tussen het werken met hout en metaal (staal, RVS, aluminium, messing en brons) maakt het voor mij leuk om te doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.