Mijn eerste kastenwand in melamine

P

Pel

Guest
Seb, van je fouten kun je alleen maar leren, altijd eerst afmonteren daarna pas verven, als het helemaal klaar is dan is dit klein leed snel vergeten.

Groet Pel.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Seb, van je fouten kun je alleen maar leren, altijd eerst afmonteren daarna pas verven, als het helemaal klaar is dan is dit klein leed snel vergeten.

Groet Pel.

Idd, als het af zal ik er wel eens kunnen mee lachen. Ondertussen een 2e afwerklaag et de roller aangebracht, nu maar hopen dat het spuiten vlot gaat.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Gisteren beide kanten van de deurtjes nog eens kunnen overspuiten. Vanochtend voelden ze goed droog aan, dus met een klein hartje de deurtjes opgehangen...
IMG_6625.jpg
IMG_6626.jpg
IMG_6627.jpg
IMG_6628.jpg
IMG_6629.jpg
Ben superblij met het resultaat, al het negatieve van de voorbije week vloeit weg... Nu nog de rolluikbak aanpakken, de niet-overschilderbare silicone verwijderen van het raam, hersiliconen en de schilderwerken kunnen beginnen. Oja, ook nog de legplanken voor de eiken kast maken en behandelen!
Het is hier prachtig mooi weer vandaag, en ik ben dolgelukkig dat wat met een nachtmerrie begon uiteindelijk toch nog goed is uitgekomen!
De schilderwerken hebben niet veel met houtbewerking te maken, maar ik zal toch nog enkele foto's posten van de afwerking.
 

edozat1

Actieve deelnemer
2 jun 2015
39
1
Utrecht
Erg mooi geworden! En wat is het toch fijn dat alle ellende dan is vergeten.

hersiliconen en de schilderwerken kunnen beginnen

Even voor de zekerheid. Siliconenkit is toch bedoeld voor natte ruimtes en beslist niet voor delen die moeten worden geverfd? Siliconenbesmetting is de nachtmerrie van elke schilder. Daar moet je acrylaatkit voor gebruiken.
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Erg mooi geworden! En wat is het toch fijn dat alle ellende dan is vergeten.



Even voor de zekerheid. Siliconenkit is toch bedoeld voor natte ruimtes en beslist niet voor delen die moeten worden geverfd? Siliconenbesmetting is de nachtmerrie van elke schilder. Daar moet je acrylaatkit voor gebruiken.
Er worden tegenwoordig ook beglazing kitten gebruikt op siliconen basis
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik gebruik hiervoor "silicone" zoals Parabond Glazing, dit is een ms-polymeer, perfect overschilderbaar. Voor de buitenkant gebruik ik Parasilico VP, in het ralkleur van mijn ramen, dit is ook een perfect overschilderbare "beglazingskit". Voor de schilderwerken binnen (tussen muur en plafond,...) gebruik ik ook de Parabond Glazing. Met "Acrylaatkitten" heb ik slechte ervaringen. Ok, het spuit makkelijk en werkt heel makkelijk af, onmiddellijk overschilderbaar (de meeste toch), maar je ziet toch heel vaak in woningen dat de verf op dergelijke kit precies een beetje "open" gaat, (er ontstaat een scheurtje in de verf). Met de Parabond heb ik dat nog niet voorgehad.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ah, u noemt voor het gemak alles maar silicone kit.
Ik zou het beestje gewoon bijmde naam noemen. Polymeer is geen silicone.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.