Iemand ervaring met Comfort Line COMBI MAJOR TT2600SXT 400V ?

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ik kan aan een Comfort Line TT2600SX combimachine op 400V komen. Ik kan alleen erg weinig informatie vinden over de machine, behalve deze pagina:

http://www.tendotools.com/nl/combi-major-tt2600sx-1400.html

combi2600sx-540_1.jpg

Heeft een van jullie enige ervaring met/kennis over deze machine of het merk? Zijn er zaken die bij dit type machine vaker problematisch zijn, of die ik zeker moet testen bij de bezichtiging?

Qua specificaties heeft de machine werkelijk alles wat ik zoek. Alhoewel de prijs die er gevraagd wordt behoorlijk goed is m.i., gaat het toch nog steeds om een grote berg pegels. Dan wil je toch liever even beslagen ten ijs komen. (zeker als je toch al iets te verlekkerd zit te kijken naar die plaatjes :) )

En dan nog een laatste vraag: hoe vervoer je zo'n machine het best?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb nog nooit van het merk gehoord maar ik was wel nieuwsgierig en ze zitten in Australië.
Ze maken oa ook Harvey Zaagtafels, trouwens al hun machinerie is niet goedkoop om het maar zo te zeggen, paneelzagen van 18000 dus dat moet wel wat zijn, echt industriëel spul.
Hier is de link; http://www.majorwoodworking.com.au/
De machines komen uit Nanxing in China want als je de Harvey homepagina bekijkt dan zie je dat die uit Nanjing komen dus dat lijkt mij hetzelfde.
http://www.harveymachinery.com/abou...omp-FrontComContent_list01-1298431048799.html

ik vraag me wel af als je zoveel geld uitgeeft hoe het dan met onderdelen zit als je wat nodig hebt en hoelang het duurt voordat het gearriveerd is.
Voor dat geld koop je ook topmerken hier waarvan je zeker weet dat je met onderdelen en service goed zit.
Vreemd trouwens dat je er verder niets over kan vinden op internet.
Zo'n machine voor dat geld wordt normaal gesproken door een transporteur ingehuurd door de firma gebracht aan huis en waarschijnlijk ook wel geplaatst, dat redt je niet in je uppie lijkt me.
Succes in ieder geval.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Bedankt voor je reactie Willem. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar hoe heb je de link gelegd tussen mijn informatie en de informatie die jij gevonden hebt. Ik kom trouwens qua prijs niet eens in de buurt van de bedragen die je noemt. Dan zou ik een mooie machine hebben, maar zou ik er ook in moeten kunnen wonen :D
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Sorry, ik heb me vergist.
ik liet me misleiden door Major woodworking equipment.
Ik haalde het woord combi eraf omdat over combi major niets te vinden was, ik dacht dat combi misschien voor de machine stond en Major het merk was en op dat merk zag ik allemaal houtbewerkingsmachines dus vandaar.
Op die site zag je allerlei machines van redelijke tot hoge prijzen.
Misschien laat Tendo zelf wel iets bouwen door een machinebouwer en onder hun naam verkopen, net als HBM bijvoorbeeld?
Ik vind het in ieder geval vreemd dat je niets, echt niets over het merk kan vinden.
In ieder geval succes en ik zou graag willen dat ik zowel de ruimte als het geld had om te kunnen kopen wat jij wilt.
Ik zou wel iets leuks uitzoeken dan.

Vr groeten Willem
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Qua ruimte is dit wel de max. Mijn schuur meet 4x8 meter. :) ik heb vandaag de machine bekeken, mooi ding (met naar binnen scharnierende kleppen op vandikte bank)

Maaaarrrrrr, de cirkel zaag had een tik gehad door wat al te bruusk gebruik, was gaan lopen en heeft naar alle waarschijnlijkheid de as iets uit het fatsoen getrokken. Zaagblad wiebelt dus iets en dat lijkt me op den duur funest voor de lagers... Ik heb nog hoop dat dit is vervangen is, hopelijk reageert tendotools met goed bericht. Erg jammer verder voelde de machine meer dan degelijk genoeg voor mijn eisen.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Qua ruimte is dit wel de max. Mijn schuur meet 4x8 meter. :) ik heb vandaag de machine bekeken, mooi ding (met naar binnen scharnierende kleppen op vandikte bank)

Maaaarrrrrr, de cirkel zaag had een tik gehad door wat al te bruusk gebruik, was gaan lopen en heeft naar alle waarschijnlijkheid de as iets uit het fatsoen getrokken. Zaagblad wiebelt dus iets en dat lijkt me op den duur funest voor de lagers... Ik heb nog hoop dat dit is vervangen is, hopelijk reageert tendotools met goed bericht. Erg jammer verder voelde de machine meer dan degelijk genoeg voor mijn eisen.

Ik vind het een hoop geld voor iets waar helemaal niks over te vinden is over kwaliteit en duurzaamheid. En of er over X jaar nog onderdelen voor te krijgen zijn.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Het gaat zeker over een bak geld (4000 euro vraagprijs) en in deze toestand niet aanvaardbaar. De kans is dus groot dat ik m laat schieten.
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
Tendotools zit hier enkele km's verder.
Gezien er op m'n verlanglijstje in de verdere toekomst ook een paneelzaag / combi staat ben ik me al bij enkele leveranciers gaan informeren waaronder tendotools.
De prijzen zijn erg aantrekkelijk maar ik denk dat ik liever wat verder zou sparen om toch voor een Hammer te kunnen kiezen. Ik dacht dat er ongeveer een 25% prijsverschil op zit.

Er zullen best heel wat mensen tevreden zijn over tendotools maar het is toch allemaal een stuk lichter gebouwd dan de Hammer. (Maar ik ben dan over het algemeen ook een grote liefhebber van producten met Duitse / Oostenrijkse / Zwitserse makelij.)
Voor een hoge nauwkeurigheid en een langdurig gebruiksplezier zou ik het niet wagen. Ook de herverkoopwaarde lijkt me een stuk lager te liggen.

Ik heb me door de vertegenwoordiger laten vertellen dat het machines zijn die ze zelf laten samenstellen met onderdelen van zowat overal.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Ik ga morgen naar een Emco/Lurem combi kijken, wat ik er van lees moet dat ook wel degelijk spul zijn.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
De emco/lurem is het ook niet geworden, werd een puzzel om die helemaal goed in elkaar te krijgen. Daarna een Scm lab combi bekeken en een Scm minimax 410k uit 1996 die zeer netjes onderhouden is. De laatste is het geworden :D wordt vrijdag afgeleverd.
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met je aankoop! SCM Minimax is een gerenommeerd merk, daar kun je vast veel plezier van hebben.


Fons
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Daar ga ik ook van uit Fons. De machine zag er nog bijzonder netjes uit en het liep allemaal erg fraai. Nu eerst de schuur leegruimen :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.