Handzagen van de Aldi ...?

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Zaterdag 10-10 is er een setje handzagen bij de Aldi te koop waaronder (zo te zien op de foto) een trekzaag, linkje.
Zou het wat zijn?

Paul.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Ik heb een paar keer bij de lidl en aldi Japanse zagen gekocht. Ze bevielen mij uitstekend. Er zijn een of twee onderwerpen hier op het forum geplaatst. Dat zegt helaas niets over deze zagen. Er zit natuurlijk wel verschil in met een topkwaliteitaan japanse zaag. Ik gebruik ze meestal bij wat grovere zaagwerkzaamheden.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Bedankt voor de tip!
Ik heb dan wel 2 verschillende van Dick maar zo'n set voor een tientje komt altijd wel van pas denk ik.
Ik ga zaterdag even in de rij.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ik vind de trekzaag set van de Lidl fijner zagen! De set van de Aldi is wat minder en de tandjes breken sneller uit!
Die van de Lidl voldoen qua standtijd prima is toch een betere staalsoort in mijn beleving(geen last van weg brekende tandjes)


verbouwde Lidl zaag

IMG_2709.jpg

groetnis, Roeland
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik vind de trekzaag set van de Lidl fijner zagen! De set van de Aldi is wat minder en de tandjes breken sneller uit!
Die van de Lidl voldoen qua standtijd prima is toch een betere staalsoort in mijn beleving(geen last van weg brekende tandjes)


verbouwde Lidl zaag

Bekijk bijlage 36582

groetnis, Roeland



goed dat je het zegt, ik heb zelf geen ervaring met Lidl en Aldi zagen.
Ik kijk af en toe wel bij Lidl maar ik heb ze tot nu toe niet gezien, wellicht een keer gemist.
Ik kan in ieder geval nu het forum in de gaten houden wanneer ze weer in de Lidl zijn.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die werklaarzen zien er ook fraai uit voor weinug....
zo japans zaagje heb ik al 2 jaar, nog steeds het eerste blad er in en nog steeds goed scherp, een heerlijk ding, ik kan me voorstellen dat een échte nog beter is maar voor die negen euro pak ik er zaterdag toch nog 1 mee (dat soort dingen komen altijd van pas)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb het setje gekocht bij de Aldi met het idee van 3 zagen voor een tientje dat komt altijd van pas ook al verwacht ik niet een geweldige kwaliteit.
Ik heb ook een Dozuki en een Ryobi van Dick en je merkt het verschil meteen want dat zaagt soepeler en fijner en heeft ook een andere vertanding, is ook een andere prijs natuurlijk.
Maar ik ben momenteel bezig met pen en gat verbindingen en de kleine zaag van de Aldi set gebruik ik nu voor de pennen als test en het gaat, het valt best wel mee, zeker voor dat geld.
Over de standtijd heb ik nog geen idee maar 3 zagen voor een tientje; al doen ze het maar een jaar, dan pak ik dan wel weer een aanbieding van Aldi of Lidl. ;)
Dus als je weinig geld hebt en toch een beetje wilt zagen dan kan je het best wel kopen vind ik.
Over de grote zaag en de kapzaag kan ik verder nog niets zeggen.
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Komende zaterdag de Japanse trekzaag met extra blad: http://www.aldi.nl/aldi_japanse_trekzaag_48_5_16207_27496.html 9 euries.

Ze blijven bezig bij Aldi, heb ik net dat setje van 3 gekocht....
Keek ook even naar de foto van deze zaag met extra blad maar ook deze heeft niet de vertanding van de Japanners, die hebben een half ronde vertanding zodat je makkelijk naar voren glijdt.
Maar voor 9 euro met extra blad is het natuurlijk niet duur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.