Protool VCP 10E stofzuiger

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
Ik ga maandagavond kijken naar een tweedehands Protool VCP 10E stofzuiger welke te koop staat op marktplaats bij mij in de buurt. Deze is uiteraard tweedehands en werkt nog, maar schakelt niet meer automatisch in als het aangesloten gereedschap inschakelt, alleen nog handmatig.
Dit moet lijkt mij te repareren zijn (klopt dat?). Er zit 5m slang bij en aansluiting voor festoolmachines.

De verkoper wil er € 70 voor hebben. Stofzakken kosten rond de €27 voor 5 zakken.

Het liefst heb ik een stofzuiger zonder zakken, maar misschien kan ik goedkoop een cycloon maken.

Wat zijn jullie gedachten over de stofzuiger? Is het de prijs waard of kan ik beter voor deze gaan (https://www.basvanzanten.nl/index/e...heppach-afzuigunit-ha1000/6-1-1-1-513872-1-0/, geen stofzakken) of een nieuwere tweedehands festool?
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Lijkt me niet duur, voor een protool. maar eigenlijk is het beter om 2 verschillende systemen te maken. een voor fijnstof, schuurstof etc, en een voor grotere delen, van bv schaafbank , cirkelzaagtafel.
de fijnstof zuiger met zak en evt hepa filters en de ander met cycloon of thien.
En voor de gehele ruimte een fijnstof lucht filter systeem.

http://www.woodworking.nl/showthread.php?9165-cycloon-stofzuiger-mobiel&highlight=cycloon+zuiger

deze heb ik inelkaar geflanst, de bedoeling was om met een gewone 'el cheepo' stofzuiger, de afkortzaag te kunnen zuigen
helas heb ik m na de verhuizing nog niet weer operationeel.
 

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
Ik ga hem gebruiken voor mijn decoupeerzaag (Bosch), frees (Festool) en en deltaschuurder (Festool). Dus alleen stof, ik verwacht geen water te hoeven zuigen.

En kan ik zelf de autostartfunctie repareren?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Al je het probleem kan vinden dan kan je het onderdeel gewoon vinden op protool EKAT en bestellen bij de lokale verdeler, anders kan je de stofzuiger ook gewoon binnen doen bij de verdeler en hem door Festool laten herstellen. Als ik kijk op ekat bij een VCP 10E dan kost de inschakel automaat €35 excl.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Stofzuiger lijkt me wel geschikt voor jouw doel.
Je kunt eventueel zelf een autostart maken als je handig bent.

Als je wilt kan je de protool VCP 170 E , de opvolgers van de 10, van mij overnemen voor een woodworkers prijsje, hij staat op Mp. Ik heb tijdens de open dag bij gereedschappro een tweedehands festool ctl 22E gekocht, met name omdat ik op dat apparaat systainers en dus ook mijn Cycloon makkelijk kan bevestigen.
Ik kan je trouwens een cycloon absoluut aanbevelen, nooit meer stofzuigerzakken kopen, wat een luxe.
 

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
Hij heeft hem helaas al verkocht, ondanks dat hij beloofd had hem voor mij te reserveren. Dus dat gaat helaas niet door. Nu maar op zoek naar een andere... Jouw protool staat ook niet meer op MP?
 

jmachiels

Actieve deelnemer
1 jul 2014
54
0
Nee dat was ik niet. De optie die Blom3dd heeft vind ik ook wel een goede optie. Vraag me alleen af welke slang hij gebruikt om hem aan het gereedschap aan te sluiten
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Die Protool VCP10E is trouwens onder meer merknamen verkocht: Stihl, Milwaukee etc. Ik heb de Stihl gekocht voor 170 euro incl. 2 jaar garantie, dus dan vind ik 75 euro met een defect eigenlijk niet zo'n koopje. Maar de Stihl kwam maar met 3,5 meter slang en zonder festool aansluiting.
 
A

Athanor

Guest
Ik heb een ouder protool model en koop de stofzakken daarvoor op de markt, 5 stuks voor € 10.-


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.