Lintzaag kopen

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Als je gitaren bouwt dan zou ik in ieder geval ook een lint van 6 mm erbij bestellen met een fijne vertanding, makkelijk voor de ronde stukken en minder schuurwerk.
Ik denk dat het qua verzendkosten niets uitmaakt.
Ik vond trouwens de handleiding van mijn HBM vlak-van diktebank ook te summier en onvoldoende.
 
Laatst bewerkt:

Mga1600

Actieve deelnemer
20 jun 2015
129
0
NHN
Voor mijn pas gekochte (nou ja zeg maar bijna cadeau gekregen want er moest wel het een en ander aan gebeuren) oude Metabo Bs0633 'opknapper' heb ik ook een aantal zaaglinten bij Tuff Saws besteld. Vrijdagavond besteld, vandaag al binnengekomen. Goed advies gekregen en prima voortgangsinformatie.
Ik heb uiteraard meteen een van de linten gemonteerd en geprobeerd (3/8 supertuff premium - 4 tpi).
Eerste indruk: fantastisch! Machine loopt echt veel stiller (het oude lint wat er op zat toen ik 'm vorige week kocht) was niet recht - er zat een slingertje in van voor naar achter) en was denk ik een paar maal uit de hand geslepen waardoor sommige tanden vrijwel verdwenen waren. Kortom dat gaf een hoop geluid en trillingen waarvan ik dacht dat die deels in de machine zelf zaten maar het zat dus in het lint!

Het nieuwe lint loopt kaasrecht en gaat als boter door een paar proefstukken, heb zowel recht gezaagd als wat bochten. Wat een wereld van verschil! Ik heb de muntstuk-test meteen maar even geprobeerd: een winkelwagen muntje blijft nu netjes op zijn kant staan als de machine loopt.

Vanwege de positieve meningen hier op het forum had ik bij die eerste opdracht meteen maar een paar verschillende soorten laten maken en kreeg er met een kaartje er aan een 3/4" Vari Tooth lint bij cadeau onder het motto 'free of charge to try'. Zie foto. Daar wordt je toch blij van?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 324

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb toen 3 linten besteld met oa een varitooth.
Als dit hun visitekaartje is dan had ik misschien 2 linten kunnen bestellen en de varitooth had ik er dan misschien net als jij gewoon bijgekregen.
Dat is toch wel service en een leuke attentie van hun voor jou.
In ieder geval ik ben net als Pieter heel erg te spreken over de varitooth.
 

mastiv

Actieve deelnemer
3 okt 2015
27
0
Sorry jongens, had het even ietsjes te druk met het inrichten en opbouwen van mijn nieuwe werkplaats om hier veel bezig te zijn. Nou heb ik Ian eens even gemaild en meteen de dag erna reactie! Top vent, hele verhaaltje uitgelegd en hij rade me de Fastcut 3/4" aan. Nou heb ik hem nog niet kunnen bestellen, maar dat ga ik ergens deze dagen maar eens doen. Hij had het ook over een 5/8" lint, die werkt volgens hem ook lekker op mijn machine. Ik bestel ze sowieso allebei en misschien krijg ik er net als Mga1600 een testlintje bij haha!
Leuk dat jullie lekker door lullen hier mensen!
 

Willem11

Actieve deelnemer
17 nov 2015
135
10
Ik blaas dit onderwerp wat nieuw leven in hoop ik, met mijn eerste post als beginnend houtbewerker...

Na een hoop gegoogle twijfel ik tussen de Metabo bas 317 of de Makita LB1200 of de HBM 350 profi. (De HBM 400 lijkt me met 150 kg erg zwaar, moet 3 trappen op...)

Het blijft lastig om budget en kwaliteit in balans te brengen... HBM kan ik niet zo goed plaatsen tov de andere merken. Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?
 

mastiv

Actieve deelnemer
3 okt 2015
27
0
Heb inmiddels de Tuffsaw SuperTuff Fastcut 3/4 en 5/8 binnen en heb de 3/4 nu op mijn Profi 350 zitten. Het eerste wat me opviel is dat de machine zoveel stiller loopt en dat hij eindelijk fatsoenlijk af te stellen is! Dat is dan ook meteen mijn advies voor Willem11, Profi 350, Tuffsaw SuperTuff Fastcut lint(en) erbij en gaan. 600 euro ben je klaar.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik blaas dit onderwerp wat nieuw leven in hoop ik, met mijn eerste post als beginnend houtbewerker...

Na een hoop gegoogle twijfel ik tussen de Metabo bas 317 of de Makita LB1200 of de HBM 350 profi. (De HBM 400 lijkt me met 150 kg erg zwaar, moet 3 trappen op...)

Het blijft lastig om budget en kwaliteit in balans te brengen... HBM kan ik niet zo goed plaatsen tov de andere merken. Wat zou jullie voorkeur hebben en waarom?

Er zijn hier een aantal hele tevreden gebruikers van de HBM 350 profi en ik denk dat als je voor een nieuwe lintzaag gaat tot zo'n 500 euro dat je geen betere kan kopen, zeker in combinatie met linten van Tuff Saw.
Ik heb zelf zowel een supertuff als wel de varitooth gekocht en het zaagt perfekt.
Als je tweedehands iets zoekt voor niet teveel geld kijk dan voor een Inca.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik lees altijd hele goede reakties hier op het forum.
Kijk gewoon even op de verschillende posts en dan kan je je al een aardig idee vormen over lintzagen zowel nieuw als tweedehands.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.