Kleine foto's met Ipad IOS 9.0

A

Athanor

Guest
Onlangs heb ik op mijn IPad IOS 9.0 geïnstalleerd. Bij het plaatsen van foto's op het forum zijn deze nu van een kleiner formaat. Ik meen dit ook van een paar andere leden gezien te hebben. Wat is jullie ervaring? Kan het zijn dat de forum software nog moet worden aangepast?


Fons
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Onlangs heb ik op mijn IPad IOS 9.0 geïnstalleerd. Bij het plaatsen van foto's op het forum zijn deze nu van een kleiner formaat. Ik meen dit ook van een paar andere leden gezien te hebben. Wat is jullie ervaring? Kan het zijn dat de forum software nog moet worden aangepast?


Fons

Beste Fons, dat ligt natuurlijk niet aan de forumsoftware, maar aan de mate waarin je apple de foto cropped, verkleind. Meestal kun je bij het verzenden of exporteren, het formaat van de foto aangeven.

jaap
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Beste Fons, dat ligt natuurlijk niet aan de forumsoftware, maar aan de mate waarin je apple de foto cropped, verkleind. Meestal kun je bij het verzenden of exporteren, het formaat van de foto aangeven.

jaap

Jaap, ik loop tegen hetzelfde probleem aan als Fons.
Als ik foto's bij een topic plaats, haal ik die op uit een fotoalbum op mijn Ipad. Een formaatkeuze kom ik in dat proces niet tegen...
Zou heel graag van iemand specifieke uitleg krijgen hoe je dat auto-cropping op een Ipad kunt vermijden. Bij voorbaat dank voor tips & tricks...
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ik heb gisteren nog even een testje gedaan waarbij ik de foto rechtstreeks met de IPad heb genomen. Als ik die in een topic zet lijkt het erop dat het formaat niet kleiner wordt (in de preview modus getest) alle ander foto' heb ik met de IPhone gemaakt en worden via de Cloud naar mijn IPad gezonden. Welke werkwijze hanteer jij Jaap? Dit geldt voor beide Jaap's, want ik heb van Baas Jaap ook al eens kleine foto's op het forum gezien.....


Fons
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Fons, ik maak de meeste foto's met een Sony camera (DSC-H50). Deze foto's importeer ik met een kabeltje op de Ipad. Daar rangschik ik ze in albums. Als ik iets ga posten op het forum, dan klik ik op het foto-icoontje (boven het tekst vak), en dan "from computer", "kies bestand", "upload bestand".
Zo heb ik 't altijd gedaan, en de foto's kwamen onverkleind en goed over. Maar nu dus niet meer, ze worden "ergens" verkleind, en verliezen volgens mij ook resolutie...
Ik ben geen computer-geek, en kom er zelf niet uit...wie weet raad?
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Dit is mijn testje met een foto welke ik gisteren op mijn Ipad heb gemaakt.

image.jpg

Dat is toch weer een mooie grote foto:confused:

Misschien dat baas Jaap eens in de discussie fora van de forum software kan kijken of er oplossingen voor te vinden zijn??

Fons
 
Laatst bewerkt:

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Het blijft een onverklaarbaar verschijnsel, waar ik wat meer structuur in zoek. Daarom nog een testje met wat foto's die op verschillende manieren tot stand zijn gekomen. Daaruit concludeer ik voorlopig dat ik alléén een grote foto krijg als ik deze met de iPad maak en uitsluitend uit de fotostream importeer naar het forum.

:confused:Fons:confused:

Foto van de iPhone via de Cloud naar de iPad en uit de fotostream geimporteerd
image.jpg

Van de iPhone via Cloud naar iPad en uit de filmrol
image.jpg

Op de iPad gemaakt en uit fotostream
image.jpg

Op de iPad gemaakt en uit filmrol
image.jpg
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.773
925
Leeuwarden
Ook bij de nieuwste software release op de IPad blijven de problemen hetzelfde. Gisteren had ik de foto's voor mijn topic over het bijzettafeltje in een album gegroepeerd om zo gemakkelijk het topic aan te maken. Bij de preview zag ik alweer dat ik kleine foto's kreeg. Dus toch maar weer uit de fotostream geput en toen waren de foto's weer groter. Er gebeurd dus iets tussen de cloud en de koppeling in albums op de IPad.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.