Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 60

Angry Even van me af schrijven

Hoi allemaal
    loop ik zojuist mijn werkplaats uit
    ik was eigelijk al buiten en heb me terug om gedraaid
    het was maar een lichte geur maar hij was er wel verbrand plastic
    na wat zoeken de stekker waar de vorige eigenaar zijn stroom voorziening geklomelt heeft
    opengedraaid en ja hoor ik zwart verbrande draden miljaar
    de tranen staan me in mijn ogen bij het besef dat mijn nieuwe
    eerste eigen werkplek bijna in vlammen was opgegaan
    ik plaats morgen wel een foto van de stekker
    ik heb voor nu de stroom van de werkruimte uit staan
    Maandag electricie zoeken nu is de maat echt wel vol
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Nou je mag wel van geluk spreken dat je zo'n goede neus heb en er net op tijd bij was.
    Het gebeurt wel vaker dat men maar wat aanklooit met elektra en heel vaak in aan of bijgebouwtjes.
    Ik zou inderdaad alles maar eens door iemand met echt kennis van elektra de boel laten controleren.
    Met alles bedoel ik ook in je huis of daar ook ergens nog verdachte veranderingen zijn aangebracht.
    Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Oefff...daar was je echt nog maar net op tijd bij...
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Ik moet er niet aan denken dat ik door brand al m'n spulletjes zou kwijtraken.
    Dat is één van de redenen dat er in de schuur 2 brandblussers hangen en natuurlijk een rookmelder met doorschakeling.

Groet,
    Jan

Geen zorgen maken Tom, je heb altijd brand als je in een nieuw huis gaan wonen. Nu heb je dat achter de rug en kan je verder met rust je gang ga.

Van aanklooien gesproken ik snap niet wat die losse blauwe draad daar
    doet of waar hij gezeten heeft lijkt me sterk dat die daar los hing te wachten op kortsluiting ?? image.jpg
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Heeft er nog een stopcontact langs gezeten?
    Zit de aarde draad wel aangesloten?
    sometimes you just need a bigger hammer

Als dit de gedachtegang weergeeft van diegene die het heeft aangelegd is het verstandig je hele electra gebeuren door een erkend installateur te laten nakijken...

Hallo Tom,

Als ik dit zo zie dan valt het nog wel mee. Het lijkt er op dat er een budget stopcontact gebruikt is en als daar een zwaardere verbruiker (>1600W) op aangesloten wordt moet je oppassen. Ik denk dat dit prima zelf op te lossen valt. Neem een goede kwaliteit stopcontact waarbij de draden niet alleen onder de schroef vastgezet worden en schroef ze stevig vast. Wel even de draden inkorten zodat je weer glimmend koper hebt na het afstrippen. Misschien moet je daarvoor het stopcontact wat hoger zetten. controleer meteen even of het stopcontact met niet meer dan 16A afgezekerd is.

Suc6!

GGHM

Waarschijnlijk heeft de zwarte fasedraad een beetje los gezeten, dan krijg je een hogere weerstand met dus hitte ontwikkeling tot gevolg. Dit soort dozen vind ik overigens sowieso vreselijk, is lastig je draad goed vast te zetten. Als het stopcontact niet in gebruik was op het moment van smelten, vind ik het toch wel een prestatie.

Nul draden zijn ook wel pittig afgestript overigens.

Forum Rechten