Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Stoelen maken in école boulle, Parijs, in 1912

Bardt
    link werkt niet ,video is niet beschikbaar

Menno

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Hier geen probleem. Prachtige film, tekenen en ontwerpen voor het bestaan Sketchup! Gewoon uit de hand.

Hier werkt hij ook niet

Bij mij werkt het ook niet.
    De link stuurt me wel door naar YouTube, maar daar krijg ik:" video niet beschikbaar"
    Groeten, Raymond

Interessante filmbeelden, zeker de freestechniek die getoond word op 7min. Frezen op de bok!!!! ik zie het nu niet meer gebeuren Heb het zelf ook nog gedaan om kuipstukken van trapleuningen te profileren. Daar hebben we nu gelukkig de cnc portaal freesmachine voor.

Link doet het bij mij wel.
    Mooi filmpje over het ambacht.
    Veiligheid was nog geen item in die tijd da's wel duidelijk.
    Zoals Tuoh al zegt, uit de hand frezen, ik vond het wel spannend om te zien hoe die frees tot vlak bij zijn hand kwam.

Ik heb de film nu ook gezien, via de originele link.
    Mooi om te zien hoe dat bijna 100 jaar geleden ging. En die frees lijkt me een heel gevaarlijk ding.

Een stukje daarvoor zie je hoe iemand een pen en gat verbinding maakt waarbij hij een soort schaaf gebruikt die aan de zijkant schaaft of zaagt.
    Kan iemand hier meer over vertellen? Is het een zaagblad met een schaafbody er op?
    Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Ik heb zelf vroeger nog wel op dit soort stoelen gezeten maar nog nooit gezien hoe deze gemaakt werden.
    Prachtig om te zien hoe dat ging, en ja die frees dat was wel spannend alhoewel nog wel alle vingers aanwezig waren.
    Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Forum Rechten