Een trapdraaiende Chinees:-)

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
En dan na een hele dag trappen gaat hij op een brommertje naar huis.
Maar heel gaaf om te zien. Je kan het licht door de kom heen zien.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Jullie laten je wel in de maling nemen trouwens want jullie denken dat dit filmpje nu gemaakt is maar volgens mij is dat filmpje van 100 jaar geleden.
Ik denk dat als je hem een elektrische bank aanbiedt dat ie voor de eer bedankt.
Heeft ie wel elektra daar in de werkplaats trouwens?
Maar nu even zonder gekheid; zo zie je maar weer dat vooral de man en niet het gereedschap bepaalt hoe het eindresultaat is, prachtig om te zien.

Ik herinner me trouwens dat als klein jochie m'n moeder een trapnaaimachine van Singer had, die had vroeger iedereen.
Was ik 5 jaar en dan vroeg ik of ik mocht trappen.
10 jaar later was er een elektrische maar ik wil wedden dat die oude Singer als ie netjes bij iemand weggezet is dat ie het nog steeds goed doet.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Mooi om die oude kunsten te zien, ook mooi vind ik de manier waarop er uit dat kleine stammetje 4 schalen/kommen gehaald worden. Over materiaal-ge(ver) bruik gesproken. Lijkt me trouwens lastig om zo te draaien, snijden en dan een tegenwerking krijgen door het draaien in tegengestelde richting. Dat brommertje vind ik niet zo storend, waarschijnlijk is zijn huis ver verwijdert van de werkplaats.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.