Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Een trapdraaiende Chinees:-)

Dat ze in het verre oosten alles een beetje anders aanpakken is wel al geweten denk ik, maar hun manier van "bowl savend" draaien is toch wel heel afwijkend

Bedankt voor het delen
    ik vond het erg leuk om hem aan het werk te zien
    mvg tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    en dan willen wij allemaal van die dure machines ....... hier gaat heel veel rust en kunde van uit !
    vriendelijke groet, Peter

www.bermartcrafting.nl

En dan na een hele dag trappen gaat hij op een brommertje naar huis.
    Maar heel gaaf om te zien. Je kan het licht door de kom heen zien.
    Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Geweldig! Ik voel dat er een nieuw project van Tuoh aan zit te komen

Dat brommertje valt me tegen.
    Ik had verwacht dat hij zou fietsen, hij is dat trappen toch al zo gewend.

Jullie laten je wel in de maling nemen trouwens want jullie denken dat dit filmpje nu gemaakt is maar volgens mij is dat filmpje van 100 jaar geleden.
    Ik denk dat als je hem een elektrische bank aanbiedt dat ie voor de eer bedankt.
    Heeft ie wel elektra daar in de werkplaats trouwens?
    Maar nu even zonder gekheid; zo zie je maar weer dat vooral de man en niet het gereedschap bepaalt hoe het eindresultaat is, prachtig om te zien.

Ik herinner me trouwens dat als klein jochie m'n moeder een trapnaaimachine van Singer had, die had vroeger iedereen.
    Was ik 5 jaar en dan vroeg ik of ik mocht trappen.
    10 jaar later was er een elektrische maar ik wil wedden dat die oude Singer als ie netjes bij iemand weggezet is dat ie het nog steeds goed doet.

Mooi om die oude kunsten te zien, ook mooi vind ik de manier waarop er uit dat kleine stammetje 4 schalen/kommen gehaald worden. Over materiaal-ge(ver) bruik gesproken. Lijkt me trouwens lastig om zo te draaien, snijden en dan een tegenwerking krijgen door het draaien in tegengestelde richting. Dat brommertje vind ik niet zo storend, waarschijnlijk is zijn huis ver verwijdert van de werkplaats.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Forum Rechten