Solidwood machinery

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ik deed een prijs opvraag (Ik verwachte wel dat dit apparaatje boven m`n budget uit zou komen)
Onderstaande mail kreeg ik terug.
En vooral de onderstaande vraag vind ik interessant. We kunnen een dag organiseren en deze machine in levende lijve bekijken.
Niet dat ik het geld er dan wel voor bij elkaar ga sparen.. Maar ben wel benieuwd in het eggie!

Hoi Nico,

Bedankt voor je aanvraag en reactie.

Ten eerste : machine kost 25.500 euro excl. btw. Het is geen reguliere schaafmachine en kan daar ook niet mee vergeleken worden ! De machine schaaft normaal gesproken 0,05 mm van het hout, hierdoor komt ook die super gladde oppervlakte. Misschien heb je het verhaal over regulier schaven en super schaven wel gezien :
https://www.youtube.com/watch?v=LekODibJRU4

Nee, er worden niet "super" veel van deze machines verkocht, mede omdat we nog maar sinds 2 jaar importeur zijn van deze Japanse schaafmachines. De meeste hebben we tot nu toe buiten Nederland verkocht.

Helaas kan ik niet naar die beurs komen, maar ik zie wel dat daar heel veel bedrijven exposeren die mogelijk wel in deze techniek geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Sta jij daar ook ? Ken je (veel) van deze mede standhouders ? Is het anders een idee om met een club geïnteresseerden eens bij ons te komen kijken en schaven ?


Met vriendelijke groet,
Erik Bosgraaf
Rehomy BV – Drachten
Tel 0512 519465
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ja die Marunaka had ik en maandje terug ook gezien.
Ik vond 'm geweldig en ook ik was benieuwd wat dit kostte.
Toen ik dat zag dacht ik wel; dat wordt hier niet veel verkocht waarschijnlijk.

Die Hitachi kende ik nog niet en schaaft ook erg goed zo te zien.
Ik googelde even en zag dat die werd aangeboden voor 1000 dollar op ebay.
Het schaaft vergelijkbaar met een japanse schaaf dus hoef je niet meer na te bewerken.
Kan me voorstellen dat voor die prijs er mensen zijn die dit overwegen als ze een bedrijf hebben.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik kwam deze nog tegen van Ryobi, even gebeld maar wordt hier niet gevoerd ; https://www.youtube.com/watch?v=7gIpREwONuQ
Ook nog Hitachi Nederland gebeld en die hebben de supersurfacer wel gevoerd maar dat is al zo'n 15 jaar geleden.
En Maranuka voert ook een kleine, de super meca 2 maar natuurlijk weer niet in Nederland.
En ook Makita heeft zoiets alleen zonder return maar uiteraard niet in Nederland.
Toch fijn zo in Nederland.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.