Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Lade onder bed

Re: Lade onder bed

Heb je de gaten wel eerst voorgeboord?
    De gaten moeten voorgeboord worden met de diameter van de kern van de schroef.
    Heb je de gaten wel eerst voorgeboord?
    De gaten moeten voorgeboord worden met de diameter van de kern van de schroef.
    Ja ik heb de gaatjes voorgeboord, maar misschien niet groot genoeg. Ik ga zo even naar de bouwmarkt voor andere schroeven, vond deze zelf al te lang en te dik maar had geen andere liggen. Zal dan ook meteen houtlijm meenemen en die er tussen doen voor de zekerheid

De lades zijn gemaakt, ik heb mij leuk vermaakt en het is allemaal redelijk goed meegevallen.

Alhoewel 1 mdf plaat al was krom getrokken van het staan in de garage denk ik.

Morgen begin ik aan mijn werkbank en een kast waar standaard curver boxen in kunnen gezet worden.

Even een vraagje wat dat betreft, is het beter om de bovenplank erop te monteren of ertussen?

bovenste en onderste schap kan je het bester erboven op/ eronder monteren.

Kast is inmiddels ook al gemaakt

De bovenste heb ik er bovenop gemaakt, en de onderste toch ertussen, en dan 10cm van de grond en dan 2 staande ertussen voor de stevigheid.

Morgen de werkbank

Volgende keer zou ik wel de onderste eronder maken omdat als de zijden gaan uitzakken (zal niet snel gebueren, maar het kan) dan kan die niet weg zakken. Nu heb je er staanders onder, dus het zal wel meevallen.

Heb je ook foto's?

Hey,

Ik heb toevallig net een foto gemaakt.

Het middelste staande plankje staat er nu nog los tussen want ik weet even niet hoe ik die moet bevestigen, kan er namelijk niet meer bij met schroeven

Ik heb overal zo een staande ertussen voor het doorhangen, want de kast is 1,22 breed.

Ook is de kast nu nog zijdelinks totaal niet stevig, komt dit goed wanneer er aan de achterkant een plaat tegen komt? of heb ik een fout in de constructie gemaakt?

Groetjes,

Maikel

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Een achterplaat geeft inderdaad veel stevigheid

En een achterplaat houd de kast haaks, mits je de achterplaat haaks en nauwkeurig op maat zaagt.

Nu de achterplaat ook gemonteerd is, is het gewoon een stevige kast geworden.

Op naar het volgende.

Forum Rechten