Vraag ivm freeskoppen

PBT

Actieve deelnemer
Enige tijd geleden heb ik een aantal freeskoppen kunnen overnemen. Vandaag kwam ik ze weer tegen en vroeg me af waar deze set voor dient? Ze zijn van het merk thomas en lijken op de oudere blauwe leitz ramensets. Er zitten diverse slisschijven bij.

Ik vroeg me af of er iemand is die hier meer van weet of evt tekeningen heeft.

image.jpg
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Volgens mij doe je er bijvoorbeeld twee of drie op de topas, met ringen ertussen kan je ze stellen. Dan kan je bijvoorbeeld een dubbele slis maken voor een raam. De foto is niet erg groot, die dikkere is waarschijnlijk om de sponning te frezen vaak hebben die ook voorsnijmessen?
 

tuoh

Oud hout
Waar ze voor moeten dienen is toch makkelijk te achterhalen, meet alle doormeters en schets de profileringen per slisbeitel. De te maken profilering komt er dan na wat puzzelwerk zo uit, er wel rekening mee houden dat mogelijks ook de schaafkoppen van de pennenbank dienden mee te werken om een complete hoekverbinding te verkrijgen.
De verschillende doormeters geven de juiste toegeving in de verbinding aan, bijvoorbeeld een toegeving van 12, 15, of 18mm om de glasslagdiepte te compenseren.
Als het goed is moet er een volledige (raam)hoekverbinding mee te maken zijn, al dan niet met profiel en contraprofiel (= schuine beitel ongeveer 15°)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.