Voordat ik met vragen kom . . .

Willem_H

Nieuw lid
30 aug 2015
19
0
Het Oldambt
. . . zal ik mij even voorstellen.

Bij het op internet zoeken naar antwoorden op vragen m.b.t. houtbewerking kom ik nog wel eens terecht op Woodworking.nl en vind daar of elders meestal wel een antwoord. Soms blijf ik zitten met mijn vraag, dus daarom heb ik mij toch maar eens aangemeld op dit forum.

Ik ben al sinds mijn schooltijd op de MTS Bouwkunde (lang geleden) een fanatiek doe-het-zelver. Niet alleen timmerwerk, wat ik op zich wel het leukste vind, maar ook allerlei andere klussen in en om het huis. Aanvankelijk bij mijn ouders thuis en voor andere familieleden, later ook in mijn eigen woning. Daarbij heb ik in de loop der jaren een aardige set gereedschap en de nodige machines verzameld.
Dat komt nu goed van pas want ik ben sinds mijn VUT en nu pensioen bezig met de renovatie van een klein vrijstaand woonhuis, gebouwd in 1957 en verder vrijwel niets meer aan veranderd en ook enigszins verwaarloosd. Er moet dus een hoop aan gebeuren om het weer in goede staat, comfortabel en energiezuinig te krijgen.
Onlangs ben ik begonnen met het zelf maken en vervangen van de raamkozijnen om dubbelglas te kunnen plaatsen. Het eerste kozijn is nu klaar, ben tevreden met het resultaat, maar het heeft wel meer tijd gekost dan ik dacht.

Tussen de bedrijven door ben ik bezig om zaagtafel, afkortzaag en bovenfrees samen te voegen tot een soort eigenbouw combinatiemachine, waarbij de verschillende machines gebruik maken van dezelfde tafel en geleiding. Het is wat moelijk uit te leggen, maar als het klaar is zal ik een foto plaatsen.
 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum!

Ik zou niet wachten met de foto tot het klaar is. Het proces tijdens het maken is voor velen van ons net zo interessant, dus graag foto's en uitleg van het gehele proces:D Overigens, kom maar op met vragen en je eigen kennis en ervaring!

Fons
 

Willem_H

Nieuw lid
30 aug 2015
19
0
Het Oldambt
Oke, plaatjes dus. Het staat allemaal nog in de kinderschoenen en ik ben er nog maar net aan begonnen. Maar misschien levert het ook nieuwe ideeën op of goede tips. Ik zal dus een nieuw topic starten in de rubriek Gereedschappen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.