Beitel smeden

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
@ Yoek, als het allemaal doorgaat wel! is een beetje onzin om met twee auto's te rijden en een stuk gezelliger (denk ik.....)
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Hallo Allemaal,

Het heeft even geduurd en het loopt allemaal een beetje anders, maar hier is dan het voorstel van smederij Alkmaar. Het wordt dus geen beitel (te lastig om een goede cursus samen te stellen) maar een bijl. Voor Roeland natuurlijk teleurstellend want die heeft al een mooie bijl, maar persoonlijk vind ik het wel wat hebben. De datum is 10 april. Inschrijving is voor ons vanaf nu 10 dagen gereserveerd.

Hier is de mail van Smederij Alkmaar:

Goedemiddag Kees,

Ik besef me dat het lang is blijven liggen, waarvoor mijn excuses. Het is meerdere malen hier overlegd, hoe we het precies zouden kunnen doen, maar het vraagt een aantal aanpassingen en op dit moment kunnen we die niet realiseren.

De workshops zijn zeer druk bezocht, en onze agenda is overvol.

In die zin vrees ik dat ik je moet teleurstellen.

Maar natuurlijk kom ik niet bij je met lege handen. Je gaf aan dat de eerste gedachtegang ging lopen naar aanleiding van een bijl die gesmeed is. Dat is een workshop die we vaker geven, en die al helemaal is uitgewerkt. Graag zou ik willen voorstellen om 10 april in te delen met een workshop bijl smeden, waar openbaar op kan worden ingeschreven. Hiervoor wil ik je graag voorrang bieden via het forum, door je een link te geven met de voorinschrijvingsmogelijkheid, die 10 dagen uniek geldig is.
Wellicht heb je onze actie in samenwerking met MINI gezien? Dit kan een leuke inspiratie zijn. http://www.smederijatelieralkmaar.nl/Messen en zwaarden/Bijl voor MINI/index.html

Hiermee hoop ik je alsnog een leuke mogelijkheid te bieden om met de vrienden van het forum een leuke dag te organiseren. Graag hoor ik even van je wat je er van denkt.

Bij voorbaat dank voor je reactie,


Vriendelijke groet,


Renske Schuyt
Smederij Atelier Alkmaar
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik vraag het even na van die zondag. Het lijkt me dat het wel kan kloppen want dan hebben veel mensen vrij.
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Helaas moet ik afwachten, rond die tijd krijgen we gezinsuitbreiding. Denk niet dat ik daar dan op mijn gemakje kan smeden...
 
A

Athanor

Guest
Oké, dank voor je inspanning Kees. Ik kan die zondag niet, er staat al een culturele activiteit op de planning.

Groet van Fons
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Hmmm, € 125,- totaal.
Daar moet ik wel even voor sparen.

Ik meldt me ook aan voor deze dag. Ik wil al een tijdje een kleine bijtel hebben en dit lijkt me erg leuk om te doen.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Krijgen we geen groepskorting?

Hier de link met info: http://www.smederijatelieralkmaar.nl/Messen en zwaarden/Workshops/Bijl smeden/index.html
Kosten: € 80,- p.p.p.d., exclusief materiaal
Materiaalkosten: € 45,- (éenmalig), bij de keuze voor Damaststaal € 40,- extra
Benodigheden:
- Veiligheidsbril, ongekleurd €7.50
- Lederen werkhandschoenen €12

De steel krijg je er dus wel bij.

Voor die steel heb ik hout zat.
Veiligheidsbril kan ik ook zelf mee nemen.
Alleen die leren werkhandschoenen komen er nog bij.

Damast is wel heel mooi. Misschien maar even harder sparen......
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik meld mij ook aan. Lijkt me leuk en leerzaam.

Ik ga dan zeker voor de Damast variant.
Een veiligheidsbril heb ik ook. Ik zal nog even controleren of die aan hun eisen voldoet.

Hoe nu verder?
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik heb nog even wat meer informatie gevraagd. Ook wanneer de aanmeld link beschikbaar komt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Moet ik nog even over nadenken. 125+12 = 137 euro. Daar kan je een hele mooie bijl voor kopen. Ik ging voor een beitel. Van damast. Draaien met een bijl dat wordt een uitdaging. Maar ja een uitje mag ook wat kosten. Bijl van damast. Wel erg mooi.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
workshops zijn altijd op zondag....

ga mezelf wel inschrijven....

heb net mijn keukenmes afgewerkt (zal elders even een volledige beschrijving plaatsen), damast brons ziricote (van Rick):


 

Vin

Actieve deelnemer
9 jan 2015
39
0
Dat klinkt erg goed! Ik ben bijna verbaasd dat je in een dag zo ver kan komen, als de link online komt, meld ik me aan!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Als hiervoor geen ervaring is vereist, heb ik ook wel interesse! Geen bijl nodig, maar dit lijkt me wel erg leuk om te doen!

En daarbij is het een leuk verjaarscadeautje, ben die week jarig.. :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.