wastafelmeubel met verzonken wasbak.

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wie is er handig met het maken van een 3d tekening/schets en zou mij daar mee kunnen helpen?

Ik wil graag een eigen badkamer wasbak meubel gaan maken. Het idee is om met eikenhouten wagondelen een plaat te maken (135x50á60x9), de plaat zelf 4,5cm dik, onderkant met een rand opgedikt tot 9cm. Hierin wil ik verzonken aanbrengen een witte rechthoekige wasbak met maatvoering: Breedte: 74 cm, Diepte: 42 cm, Hoogte: 14 cm.

De grote twijfel is echter hoe de bak in de plaat gepositioneerd zal worden, dit kan zijn: 1- Volledig omgeven door hout, 2- open voorkant waarbij de bak vlak valt met het blad of 3- een open voorkant waarbij de bak iets uitsteek.
Ter illustratie bijgevoegd een poging tot schematische weergave van wat ik bedoel.

Om de bak te fixeren heb ik het idee om aan de onderkant een rand te maken (zie onderstaande schematische weergave), max diepte gelijk aan de opgedikte rand, waar de bak op steunt,. Verder verlijmen/kitten.
||
||_
|__|

Het blad wil laten rusten op 2 zware soort van plankdragers. Zal gemaakt worden uit kokerprofiel 40x40 rvs (of gepoedercoat staal).

Op-/aanmerkingen over mijn idee van constructie zijn ook welkom
 

Bijlagen

  • IMG-20150922-WA0000.jpg
    IMG-20150922-WA0000.jpg
    22,3 KB · Weergaven: 272

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.