Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Gezocht messen en snaar voor een HBM MBY8

Hallo,

Wie weet waar ik nog aan onderdelen kan komen voor de HBM MBY8 vlak en vandiktebank?
    HBM heb ik gemaild maar die hebben geen reserve onderdelen meer.

De messen moeten vervangen worden (1 mes mist en de ander is super bot) en de snaar die de aanvoer en aantrek rol aandrijft mist.

Hoop toch dat ik dit machientje weer aan het werk krijg.

Bij deze slijperij kan je voor de messen terecht. http://www.slijpservicekampen.nl/
    Hij maakt eventueel nieuwe en kan ze slijpen

Wat voor snaar is het? foto?

Bedankt voor de reactie ik zal bij Slijpservice eens informeren wat een set messen kosten.

Snaar is er niet meer dus daar kan ik helaas geen foto van maken, morgen zal ik een foto maken van de MBY waar de snaar op moet (voor en zijaanzicht).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjmulder Bekijk Berichten
    Hallo,

Wie weet waar ik nog aan onderdelen kan komen voor de HBM MBY8 vlak en vandiktebank?
    .
    is dat het blauwe bankje?
    zoek dan eens op woodstar PT 85

Nee niet blauw meer crème kleur maar daar lijkt die wel op.
    Zal morgen een paar fotootjes plaatsen misschien wel handig

die snaar is dat er een met meerdere ribbels? zo ja leg dan een ouderwets naaimeetlint om de beide wielen en bekijk de maat, alle die snaren worden in inches (hele en halve) gemaakt en daar is wel weer een mm variant van.

Voor de messen is het van belang te weten hoe lang ze zijn en of er al dan niet gaten inzitten...
    Ik heb een oude witte HBM 10" en de messen voor de neiuwere passen er wel op maar met een kleine aanpassing van de aandrukblokken (pennetjes eruit halen).
    Model nummer van de mijne is CP2542 wat op de zijkap staat.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Hierbij de foto's van het mes, type plaatje/sticker en de aandrijving waar de snaar mist.

De snaar is er niet meer het exacte model kan ik dus niet nakijken wel heb ik op youtube een filmpje gezien en als ik het goed zag is het zo'n zelfde snaar als die erop zit alleen korter.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Ik heb dezelfde machine en kan de snaar vanavond wel even opmeten.
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

als je op de andere snaar kijkt staat daar een code op die op de foto net niet te zien is, wat is die code?

Voor de messen, de gleuven die daar inzitten vallen die alleen over een paar metalen pennetjes die in de andrukplaat zitten? Ik kon ze bij de 10" eruit trekken dus ik heb een vermoeden dat dat hier kko moet lukken. je zou even de exacte maten kunnen opmeten en even kijken ze hier of hier te krijgen zijn.

Schrijnwerker, nog mooier is als er een codering opstaat, daar kun je ze namelijk op vinden.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schrijnwerker Bekijk Berichten
    Ik heb dezelfde machine en kan de snaar vanavond wel even opmeten.
    Heel graag, als je op de snaar nog een model/type kunt lezen en dat zou willen doorgeven zou dat helemaal geweldig zijn.
    Alvast bedankt.

Forum Rechten