Glaslatten en randen schuren

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
glaslat D45.jpg
Goedemorgen ik heb een vraag over het schuren van dit soort glaslatten.
De maten van mijn glaslatten zijn 17mm x 10mm.

Om het af te werken moet ik het aantal keer schuren en dat is echt niet makkelijk en tijdrovend.
Wie heeft er een tip waarmee het makkelijker/handiger kan?
Dan bedoel ik niet met een elektrische machine maar e.v.t. met hulpstukjes,
ik gebruik nu een plaatje hardboard met schuurpapier eromheen maar dat gaat niet echt geweldig en zeker niet op het bolle gedeelte.

Alvast mijn dank en met vriendelijke groeten,:)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Je kan ook van een blok isolatiemateriaal zelf een profielschuurblok maken. Hierop lijm je schuurpapier. Op youtube wel eens een filmpje gezien van iemand die het voor de lineaire schuurmachine van Festool maakte. Kan het niet meer terugvinden. Zo'n blok kan je ook met de hand gebruiken.

Elektrisch kan met de Fein occilerende machine, er is een profiel schuurset te koop.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Bekijk bijlage 35844
Goedemorgen ik heb een vraag over het schuren van dit soort glaslatten.
De maten van mijn glaslatten zijn 17mm x 10mm.

Om het af te werken moet ik het aantal keer schuren en dat is echt niet makkelijk en tijdrovend.
Wie heeft er een tip waarmee het makkelijker/handiger kan?
Dan bedoel ik niet met een elektrische machine maar e.v.t. met hulpstukjes,
ik gebruik nu een plaatje hardboard met schuurpapier eromheen maar dat gaat niet echt geweldig en zeker niet op het bolle gedeelte.

Alvast mijn dank en met vriendelijke groeten,:)


Je kan eventueel in een stukje hout hetzelfde profiel frezen maar dan een negatief zodat het precies erop past met schuurpapier ertussen.
Je hebt ook van die rechthoekige schuurpads van Scotch of HBM of een ander merk in verschillende korrelgrootte die zich makkelijk in allerlei vormen laten passen, die werken erg prettig en gaan lang mee.
Die van scotch koop je in een bouwsuper en zijn wat duurder, die van hbm kosten een euro maar die gaan alleen via internet of je moet toevallig in de buurt wonen.
 
Laatst bewerkt:

EvdL

Actieve deelnemer
14 sep 2011
224
24
Eemnes
Je kan ook een schuurblokje van polymorph maken ( plastic wat kneedbaar is bij 60 graden ) en daar een schuurpapier op plakken
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.