Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011

Glaslatten en randen schuren

glaslat D45.jpg
    Goedemorgen ik heb een vraag over het schuren van dit soort glaslatten.
    De maten van mijn glaslatten zijn 17mm x 10mm.

Om het af te werken moet ik het aantal keer schuren en dat is echt niet makkelijk en tijdrovend.
    Wie heeft er een tip waarmee het makkelijker/handiger kan?
    Dan bedoel ik niet met een elektrische machine maar e.v.t. met hulpstukjes,
    ik gebruik nu een plaatje hardboard met schuurpapier eromheen maar dat gaat niet echt geweldig en zeker niet op het bolle gedeelte.

Alvast mijn dank en met vriendelijke groeten,
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Je kan ook van een blok isolatiemateriaal zelf een profielschuurblok maken. Hierop lijm je schuurpapier. Op youtube wel eens een filmpje gezien van iemand die het voor de lineaire schuurmachine van Festool maakte. Kan het niet meer terugvinden. Zo'n blok kan je ook met de hand gebruiken.

Elektrisch kan met de Fein occilerende machine, er is een profiel schuurset te koop.

schuurmatjes?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    glaslat D45.jpg
    Goedemorgen ik heb een vraag over het schuren van dit soort glaslatten.
    De maten van mijn glaslatten zijn 17mm x 10mm.

Om het af te werken moet ik het aantal keer schuren en dat is echt niet makkelijk en tijdrovend.
    Wie heeft er een tip waarmee het makkelijker/handiger kan?
    Dan bedoel ik niet met een elektrische machine maar e.v.t. met hulpstukjes,
    ik gebruik nu een plaatje hardboard met schuurpapier eromheen maar dat gaat niet echt geweldig en zeker niet op het bolle gedeelte.

Alvast mijn dank en met vriendelijke groeten,

Je kan eventueel in een stukje hout hetzelfde profiel frezen maar dan een negatief zodat het precies erop past met schuurpapier ertussen.
    Je hebt ook van die rechthoekige schuurpads van Scotch of HBM of een ander merk in verschillende korrelgrootte die zich makkelijk in allerlei vormen laten passen, die werken erg prettig en gaan lang mee.
    Die van scotch koop je in een bouwsuper en zijn wat duurder, die van hbm kosten een euro maar die gaan alleen via internet of je moet toevallig in de buurt wonen.
    Laatst gewijzigd door willem1958; 22-09-15 om 15:15.

Je kan ook een schuurblokje van polymorph maken ( plastic wat kneedbaar is bij 60 graden ) en daar een schuurpapier op plakken
    Laatst gewijzigd door EvdL; 22-09-15 om 15:37.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Bedankt allemaal, zal eens kijken welke toepassing bruikbaar is.
    Mvg,
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Plastic erop, huishoudfolie of zoiets, dan tweecomponentenplamuur erop uit laten harden en je hebt je contramal.

Forum Rechten