Op zoek naar een simpel stoom generator, om hout te buigen..

nando

Actieve deelnemer
2 nov 2013
65
0
Eindhoven
www.studionando.nl
failure # no. 2

Ik ben er van overtuigd dat dit gaat lukken met deze kist.

Gaat het lukken met deze kist? Het is mij vanmiddag enigzins nog gelukt maar niet zonder slag of stoot..

P1140371.jpg

P1140373.jpg


P1140372.jpg

:eek: Dat ik DAAR niet bij heb stilgestaan: De kist is gemaakt van een oud tafelblad van IKEA, grenen en een tafelblad is natuurlijk machinaal verlijmd,, en die lijmlaag die is natuurlijk niet resistent tegen hete stoom van 100 graden Celsius.. Dus vanmiddag tijdens mij 2'e stoom-sessie, stond mijn kist opeens open.. bovenkant, aan elke kant dikke kier :eek: handuhg!

Deze kist, is afgeschreven.. een nieuwe is alweer in de maak.. ik wil aardig wat gaan stomen, en een goed begin is het halve werk.

P1140388.jpg

dit keer maak ik hem van betonplex, goedkoop werd dit keer dus duurkoop..
 

nando

Actieve deelnemer
2 nov 2013
65
0
Eindhoven
www.studionando.nl
2'e poging hout buigen, met behulp van de metaal werkplaats..

Hoi HoutenKlaas,

Ik heb vanmiddag een test uitgevoerd op dit deze strippen wals: P1140330.jpg P1140334.jpg




Door een ronde stok beukenhout van 15mm erdoor heen te walsen, dwing ik hem in een bocht.. draaien met 1 hand, rol ik de stok geleidelijk erdoorheen..

Ook hiervan komt binnenkort een video verslag van, mijn Vimeo-MB-tegoed is alleen op voor deze week..

En ik heb een dikke fineer strip door de metaal wals heen gegooid: P1140343.jpg


het resultaat: P1140377.jpg


eenmal los van de klem, sprong hij natuurlijk een aardig eind terug, maar ik heb er een halve cirkel uitgehaald.. (foto's volgen later)

Eerst maar mijn nieuwe stoomkist afmaken, en dan aan de slag met een mal,,
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.