Lichtstraat in een schuin dak

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik zal me even voorstellen, ben Hans en heb samen met mijn vriendin een huisje in Duitsland gekocht om op te knappen en als vakantiewoning te gebruiken.we willen een serre op een balkon maken met een bitumen dak met daarin 2 of 3 lichtstraten.dakhelling is ongeveer 20 graden.wil hiervoor gelaagd dubbelglas gebruiken en deze in een kozijn plaatsen.zit alleen met de afwerking aan de onderzijde. Als ik dit ook in kozijnhout uitvoer blijft er altijd een rand water op staan met rot en lekkages als gevolg.hoe kan ik zoiets het best aanpakken? Afmetingen van het glas wil ik vrij groot maken ivm licht inval,denk aan 80x180 cm.
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Welkom Hans!

Ik denk dat je het beste een aluminium kozijn voor een lichtstraat kunt gebruiken van bv Solarlux (duits merk) of Veranda.
Dan ben je overal vanaf wat betreft afdichtingen enzo en ook al is het afschot 20 graden er blijft altijd een tijd water opstaan na een regenbui,en ben je ook van het onderhoud af. En voor de dak ruiten zou ik gaan voor enkel gelaagd zelfreinigend zonwerend dubbelglas.

Hou ons op de hoogte ;)
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Denk eraan dat een lichtstraat snel tochtklachten geeft. Probeer dus koudebruggen te vermijden en gebruik zo goed mogelijk isolerend glas (triple). En een isolerend kozijnprofiel. Eerst even een detail tekenen van de aansluitingen rondom dus. En uiteraard gebruik je geen hout aan de buitenkant.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ben me ook aan het oriënteren om de glasplaten op aluminium profielen te leggen en met rubber afdichtingen te werken,heb dat thuis ook maar dan met een kanaalplaat werkt goed.Geen lekkages meer,alleen wil ik liever glas gebruiken wat goed isoleert.En het tikken van de regen op kunststof is ook niet prettig dan kan je de tv niet meer horen.Wil de plaat zover door laten steken dat hij op de goot uitkomt (dus zou dan 4 meter lang worden) met aan het eind een aluminium afdichtingsstrip met druprand.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Het is en wordt een low budget huisje,moet evt naderhand ook verkoopbaar blijven met liefst wat winst.dus velux gaat het niet worden.voor de prijs van 1 draaikiepraam zet ik 2 dakkappellen met kuststofkozijnen.dat is ook de sport natuurlijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.