Mijn eerste werkstukjes

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
Hallo iedereen, ik ben hier net nieuw en heb me ook al even netjes voorgesteld bij de nieuwkomers.

Dit zijn mijn eerste werkstukjes. Het is klein, maar ja, je moet klein beginnen.

Graag hoor ik van jullie. Ook wat jullie niet mooi vinden, of wat ik fout heb gedaan, want van fouten kan je leren, en ik heb veel geleerd.

Groetjes Eelco

IMG_3302.jpg houten kraantje voor het wijnvat van mijn vader, (eiken)

IMG_3432.jpgeen ring voor mijn vrouw (mahognie met wengé)
IMG_3366.jpg nieuwe beitels uit proberen, (berkenhout)
IMG_3499.jpg klein lidded box van (maghonie), (kijk veel youtube, en ken de nederlandse benaming niet eens), hahahaha
 

Bijlagen

  • IMG_1469.jpg
    IMG_1469.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 264

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Erg fraai voor "eerste werkstukjes", daar kun je wel mee thuis komen! Wat voor moois ga je van de zwaluwstaarten maken? En ik ben ook wel nieuwsgierig naar de ring, welk materiaal en hoe je die gemaakt hebt.

jaap
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie dingetjes voor de eerste maal.
Blijven experimenteren, kijken naar anderen en plaatsen op de forum.
Goed bezig.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Mooie start Eelco, succes met het zoeken naar wat je nou precies echt leuk vind om te maken. Ik herken dat gevoel prima :).
 

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
Erg fraai voor "eerste werkstukjes", daar kun je wel mee thuis komen! Wat voor moois ga je van de zwaluwstaarten maken? En ik ben ook wel nieuwsgierig naar de ring, welk materiaal en hoe je die gemaakt hebt.

jaap

Hallo Jaap, bedankt voor je reactie. De ring is gemaakt van mahognie en wengé.

https://youtu.be/ISmo5KouU0Q en een beetje eigen inzicht en fantasie.

De foto met de zwaluwstaarten had er eigenlijk niet op gemoeten, hahahaha. Het is het front van een lade.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
Mooie start Eelco, succes met het zoeken naar wat je nou precies echt leuk vind om te maken. Ik herken dat gevoel prima :).

Hallo Wim,

Ja het houtdraaien heeft me echt te pakken. Tot nu toe vind ik alles wat rond draait leuk:) Er is zo veel wat je kunt maken op de draaibank. Dat is wat het zo fascinerend maakt.

Groetjes

- - - Updated - - -

Mooie dingetjes voor de eerste maal.
Blijven experimenteren, kijken naar anderen en plaatsen op de forum.
Goed bezig.

Dank je wel.

Groetjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.