Hallo iedereen.

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
Beste forum leden,

Graag wil ik me even voorstellen aan jullie.

Ik ben Eelco (33) en woonachtig in Sprang-Capelle. Dat ligt vlakbij de efteling in Kaatsheuvel.
Sinds mijn 5e was ik al geinteresseerd in hout. Na mijn LTS opleiding bouwkunde ben ik met mijn ouders en zus op mijn 17e verhuisd naar Noorwegen. Daar heb ik mijn meubelmakers opleiding gedaan. Na de opleiding op school ben je verplicht om ook nog 2 jaar stage te lopen bij een bedrijf. Ik heb gekozen om bij een orgelbouwer te gaan werken, aangezien dat veel met ambacht te maken heeft. Na deze stage heb ik mijn Svennebrev (gezellenbrief) gehaald met een 8.
Sinds 2008 ben ik weer terug in Nederland, en nu ook werkzaam als orgelbouwer in 's-Hertogenbosch. Wij werken veel met handgereedschap, en dan bedoel ik geen elektrisch handgereedschap, en dat maakt het vak nog interessanter. Vooral bij restauratie's.

Ik heb begin dit jaar mijn eerste houtdraaibank gekocht, via marktplaats. Een HBM-1100 variabele speed. Diegene waar ik hem van gekocht heb is ook lid hier op dit forum. Heb al wat verschillende dingen gedraaid en ik moet zeggen dat het houtdraaien me heel erg te pakken heeft. Of beter gezegd, verslavend is.
Vorige maand heb ik de Oneway grinding system en grinding jig gekocht, en moet zeggen dat dat me echt heel goed bevalt. Nu alleen nog even sparen voor cbn slijpwielen.
Ik hoop dat ik met mijn ervaring een steentje bij kan dragen, en als ik ergens vragen over heb, dat ik die ook gerust mag vragen.

Met vele vriendelijke groeten,

Eelco van der Meijden
 
Laatst bewerkt:

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Welkom op het forum Eelco.
Het is altijd goed om ambachtelijke vakmensen in ons midden te hebben.
Misschien kan je wat foto's laten zien van je werk?
 

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
Welkom op het forum Eelco.
Het is altijd goed om ambachtelijke vakmensen in ons midden te hebben.
Misschien kan je wat foto's laten zien van je werk?

Hallo Schrijnwerker,

Ik heb al wel wat foto's op het forum van Werkstukken van houtdraaiers gezet. Maar foto's op een rextie plaatsen lukt niet helemaal. Heb je nog tips daarvoor?

Groetjes
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Welkom Eelco.

Dat je verslaafd wordt aan het houtdraaien is heel begrijpelijk.
Maar dat je, wonend in in het schitterende Noorwegen er voor hebt gekozen om weer terug te keren naar ons kikkerlandje met een enorme staatsschuld vind ik minder goed te begrijpen.
Het zal wel voor de Bosche Bollen zijn.

In ieder geval welkom op ons forum.
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Hallo Schrijnwerker,

Ik heb al wel wat foto's op het forum van Werkstukken van houtdraaiers gezet. Maar foto's op een rextie plaatsen lukt niet helemaal. Heb je nog tips daarvoor?

Groetjes
(Ik gok dat het reactie moet zijn i.p.v. rextie)

Met dit icoontje kan je gewoon foto's toevoegen aan je antwoord.
ScreenShot050.png
 

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
(Ik gok dat het reactie moet zijn i.p.v. rextie)

Met dit icoontje kan je gewoon foto's toevoegen aan je antwoord.
Bekijk bijlage 35620
IMG_1669.jpgIMG_2038.jpgIMG_2406.jpgIMG_0935.jpgIMG_4807.jpg

Ik nog veeeeeeeeel meer maar hier heb je een beetje een indruk wat mijn dagelijks beroep is.
En ja, het had reActie moeten zijn. HIHI

Groetjes
 

Bijlagen

  • IMG_1567.jpg
    IMG_1567.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 79
  • IMG_2132.jpg
    IMG_2132.jpg
    83,5 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
Welkom Eelco.

Dat je verslaafd wordt aan het houtdraaien is heel begrijpelijk.
Maar dat je, wonend in in het schitterende Noorwegen er voor hebt gekozen om weer terug te keren naar ons kikkerlandje met een enorme staatsschuld vind ik minder goed te begrijpen.
Het zal wel voor de Bosche Bollen zijn.

In ieder geval welkom op ons forum.

Hallo Rien,

Nou voor de Bosche Bollen was het niet Rien, HAHA.
Noorwegen is ook schitterend en ga er ook altijd minimaal 1 á 2 keer heen. Mijn ouders wonen er nog steeds.

Groetjes Eelco
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Wat een prachtig werk heb jij Eelco, ik ben 48 jaar als bouwtimmerman actief geweest maar als ik de foto's zie van wat jij zoal maakt betrap ik mezelf er op dat ik enorm jaloers ben.

vr gr Rien
 

Eelcootje

Actieve deelnemer
1 jun 2015
50
0
Sprang-Capelle
Wat een prachtig werk heb jij Eelco, ik ben 48 jaar als bouwtimmerman actief geweest maar als ik de foto's zie van wat jij zoal maakt betrap ik mezelf er op dat ik enorm jaloers ben.

vr gr Rien

Bedankt Rien, jaloers hoef je niet te zijn. Ook in mijn beroep zijn er dingen die niet leuk zijn. Maar erg afwisselend, dus dat houd het wel spannend.

Groetjes

- - - Updated - - -

Bedankt voor de foto's.
Dit ziet er heel mooi uit.
Vakwerk.

Dank je wel Schrijnwerker, (waarschijnlijk heb je wel een andere naam:confused:

Groetjes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.