Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Hallo iedereen.

Post Hallo iedereen.

Beste forum leden,

Graag wil ik me even voorstellen aan jullie.

Ik ben Eelco (33) en woonachtig in Sprang-Capelle. Dat ligt vlakbij de efteling in Kaatsheuvel.
    Sinds mijn 5e was ik al geinteresseerd in hout. Na mijn LTS opleiding bouwkunde ben ik met mijn ouders en zus op mijn 17e verhuisd naar Noorwegen. Daar heb ik mijn meubelmakers opleiding gedaan. Na de opleiding op school ben je verplicht om ook nog 2 jaar stage te lopen bij een bedrijf. Ik heb gekozen om bij een orgelbouwer te gaan werken, aangezien dat veel met ambacht te maken heeft. Na deze stage heb ik mijn Svennebrev (gezellenbrief) gehaald met een 8.
    Sinds 2008 ben ik weer terug in Nederland, en nu ook werkzaam als orgelbouwer in 's-Hertogenbosch. Wij werken veel met handgereedschap, en dan bedoel ik geen elektrisch handgereedschap, en dat maakt het vak nog interessanter. Vooral bij restauratie's.

Ik heb begin dit jaar mijn eerste houtdraaibank gekocht, via marktplaats. Een HBM-1100 variabele speed. Diegene waar ik hem van gekocht heb is ook lid hier op dit forum. Heb al wat verschillende dingen gedraaid en ik moet zeggen dat het houtdraaien me heel erg te pakken heeft. Of beter gezegd, verslavend is.
    Vorige maand heb ik de Oneway grinding system en grinding jig gekocht, en moet zeggen dat dat me echt heel goed bevalt. Nu alleen nog even sparen voor cbn slijpwielen.
    Ik hoop dat ik met mijn ervaring een steentje bij kan dragen, en als ik ergens vragen over heb, dat ik die ook gerust mag vragen.

Met vele vriendelijke groeten,

Eelco van der Meijden
    Laatst gewijzigd door Eelcootje; 15-09-15 om 12:08. Reden: er stonden allemaal vreemde tekens dor mijn tekst <b>

Welkom op het forum Eelco.
    Het is altijd goed om ambachtelijke vakmensen in ons midden te hebben.
    Misschien kan je wat foto's laten zien van je werk?
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Welkom op dit forum en naast een houtvakman ook nog houtdraaier. Wat wil een mens nog meer.
    Vr.gr. Jan Pranger.
    Www.arstorno.nl
    http://www.arstorno.nl [b:3c68c353]&#34;hout-vormen&#34;[/b:3c68c353]

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum!

Fons

Mooi vak orgelbouwer.
    Welkom op het forum.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schrijnwerker Bekijk Berichten
    Welkom op het forum Eelco.
    Het is altijd goed om ambachtelijke vakmensen in ons midden te hebben.
    Misschien kan je wat foto's laten zien van je werk?
    Hallo Schrijnwerker,

Ik heb al wel wat foto's op het forum van Werkstukken van houtdraaiers gezet. Maar foto's op een rextie plaatsen lukt niet helemaal. Heb je nog tips daarvoor?

Groetjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico Oosthoek Bekijk Berichten
    Mooi vak orgelbouwer.
    Welkom op het forum.
    Hallo Nico,

bedankt voor je reactie, het is zeker een mooi vak. Blijft nieuwe dingen leren.

Groetjes

Mooie producten heb je op je site staan Nico, daar kan ik nog heel wat van leren.

Groetjes Eelco

Welkom Eelco.

Dat je verslaafd wordt aan het houtdraaien is heel begrijpelijk.
    Maar dat je, wonend in in het schitterende Noorwegen er voor hebt gekozen om weer terug te keren naar ons kikkerlandje met een enorme staatsschuld vind ik minder goed te begrijpen.
    Het zal wel voor de Bosche Bollen zijn.

In ieder geval welkom op ons forum.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eelcootje Bekijk Berichten
    Hallo Schrijnwerker,

Ik heb al wel wat foto's op het forum van Werkstukken van houtdraaiers gezet. Maar foto's op een rextie plaatsen lukt niet helemaal. Heb je nog tips daarvoor?

Groetjes
    (Ik gok dat het reactie moet zijn i.p.v. rextie)

Met dit icoontje kan je gewoon foto's toevoegen aan je antwoord.
    ScreenShot050.png
    Ik ben begonnen met niets en het meeste heb ik er nog van over.

Forum Rechten