Wat zou je hier mee doen...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Na het maken van een hoop bochtjes voor een werkstuk hield ik een stapel ronde schijven over, typisch van die stukken waarvan je denkt 'zonder om weg te gooien, maar wat moet ik er dan mee'

Vanmiddag bedacht ik dat het wel eens een leuk en nuttig draadje kon zijn als je hier je incourante stukken post waarvan je niet weet of je er nog wat mee kan

Ik trap af en sta open voor alle ideeën

20150910_123218.jpg
Na het maken van een heleboel bochten hield ik veel stukken over

20150911_103645.jpg
Dit is het ene deel, daar had ik al een idee voor maar ik sta open voor andere ideeën

20150913_140627.jpg
Dit is het andere deel wat overbleef
Ik zag er wel iets van een soort spant voor een bootje in, maar ik ambieer het niet echt om bootjes te maken dus als iemand anders een leuk idee heeft....

20150913_140653.jpg
Voor de schijven had ik bedacht om deze te verlijmen (al dan niet met fineer oid er tussen) en er pepermolens van te maken

Heb jij ook stukken staan waarvan je niet weet wat je er nog mee kan....post ze hier
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Puzzel van maken? Er zijn puzzels met ronde schijven. In de schijven zitten verschillende gaten die je met deuvels moet vullen. Normaal formaat sjoelschijf, maar groter is leuker.

Discon heet het blijkbaar.

pintower.jpg
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Een idee wat me zo te binnen schiet is om de delen waar de cirkels uitgehaald zijn aan elkaar te lijmen, netjes te maken en aan de kopse kanten te dichten. Leg er een folie oid in en je hebt een plantenbak (bakken).
- Schroef ze met de dunne delen tegen een plaat triplex op zeg maar zo'n 20cm afstand van elkaar. Schroef dat tegen het plafond en je hebt een opberg rek.
- Maak op de dunne delen een spijker in elk pootje, steek die in de grond en je kunt croquet spelen. (wel nog een club maken)
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
klein kaasplankje? en de schijven licht uithollen/rond maken om een soort klein bakje te vormen voor dip?
Alle schijven verlijmen en er een pepermolen of deegroller uit draaien?

Grote schijven gebruiken voor een surprise tijdens sinterklaas?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Bijtringen uit amerikaans noten lijkt me niet zo slim
Die discon is leuk maar niet geheel mijn ding denk ik
Pepermolen zat ik ook aan te denken maar die deegroller vindt ik ook erg gaaf ! die ga ik zeker onthouden

Bakjes voor dip ook érg leuk !!

Ik hoop dat er nog veel mensen hun stukken zullen posten, volgens mij kan ik dit een heel leuk draadje worden
 

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Ik weet niet wat de maten zijn maar ik dacht aan een houten stekkerdoos/verlengsnoer.
 

deftone82

Actieve deelnemer
10 sep 2013
284
7
Bilzen (BE)
voor de schijfjes, (afhankelijk van dikte) figuurtjes uit zagen en als kerstboom versiering gebruiken. Je wil niet weten wat die dingen soms in de winkel kosten. Of indien dit mogelijk is, wat op graveren of branden (kerstverhaal?)...

Of schijven voor een sjoelbak van maken?
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
de ronde schijven als wielen gebruiken voor een soort bolderkar, trapauto of ander kinderspeelgoed voor de neefjes als ze jarig zijn.
Of je maakt er tandwielen van voor een soort Mathias Wandell houtbewerkingsmachine.
Je kan er ook poelies van draaien bijv in combinatie met die tandwielen voor een houtbewerkingsmachine.
Of de ronde schijven samen met de andere delen voor een soort van groot schaakspel.
Wordt wel wat lijmen en zagen en zo maar je kan de stukken eigentijds vormgeven of abstract.
De schijven worden dan de onderkanten en de andere resten maak je in een eigen vormgeving schaakstukken van.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.