Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Leuk kastje, maar hoe op te hangen ?

Ik kwam dit plaatje eens tegen en vond het een gaaf ding
    Super simpel maar wel érg leuk voor de slaapkamer van onze dochter
    Die gaan we dus ook maken, maar..... hoe hang je dat ding op zonder lelijke schroeven in het zicht

Het plaatje is van slechte kwaliteit, ik heb het al wat opgeblazen en verbeterd in Photoshop

images-(1).jpg

Het best lijkt het me dat elke niveau aan de muur bevestigd zit omwille de stevigheid, zo een uit de kluiten gegroeide muizentrap is heeft niet erg sterke verbindingen uit MDF gemaakt dus het moet wel goed aan de muur zitten

Gaatjes boren op elk niveau en aan de muur vast schroeven is stevig genoeg lijkt me, maar da's niet mooi....

Iemand ideeën ?
    Met een hamer past alles...

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Ik heb pas zoiets opgehangen met pocket holes en pluggen. Werkt prima.

Leuk idee inderdaad!

Ik wel eens wat boekenkastjes blind boven het bed opgehangen met lamellohaakjes, daar kon je verbazingwekkend veel kracht op kwijt.
    lamellohaak.jpg
    Maar dat is uiteraard wel afhankelijk van de wand waar het aan komt te hangen, en of er een lamellofrees beschikbaar is.
    Aan een gipswand is het bv. geen optie. :-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    French Cleats? evt. van aluminium, 3 a 4 mm strips lijkt me goed genoeg.
    Als je sleufgaatjes maakt kan je e.e.a. nastellen, eerst alles in de bovenste positie, handvast, kastje eraan hangen en iets naar beneden duwen, kastje er weer af en schroeven aandraaien. Dan hangt het kastje gedragen aan iedere cleat.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Geen idee over de ophanging, maar hier is de video over dit boekenrek:

Cleats heb ik wel even aan gedacht, toch lijkt het me mooier als het strak tegen de muur hangt
    Rhynx, tof...die video kende ik niet
    Met een hamer past alles...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Cleats heb ik wel even aan gedacht, toch lijkt het me mooier als het strak tegen de muur hangt
    Kan je geen sleuf frezen in de achterkant van de muurplanken waarin je die cleat kan laten verzinken, zodat alles toch strak tegen de muur lijkt te hangen?

Verzonken rekogen, eea wel afhankelijk van de gebruikte dikte, bij 12 mm zal dit niet overhouden.
    sometimes you just need a bigger hammer

Junior Member
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Sleuf frezen en daar een metalen plaatje overheen zetten met 2 verschillende diameter gaten.

Dus een gat van bijv. 8 mm zodat de schroefkop erdoor past en een gat van 5 mm ernaast, 5mm gat uitvijlen naar het 8mm gat en met ophangen het 8 mm gat onderaan houden uiteraard :P

Een klok, keukenrolhouder en soms (canvas) schilderijtjes worden wel eens op deze manier opgehangen.

succes

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Zulke plaatjes, met het gat van Eduard erachter

Deze verzonken bevestiging is ook handig:
    vb.jpg
    In het Engels is het flush bracket

Forum Rechten