Poedelprijs voor biljart toernooi

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Onder het mom van, nieuwe dingen blijven proberen (wanneer ga ik nou eens normaal een schaaltje proberen te draaien ;)) heb ik een mini biljart keu gemaakt. We organiseren over 2 weken een biljart toernooi voor onze vereniging en ik wilde naast de normale bekers een poedelprijs maken.

Van stukjes afvalhout en een pen blank van flamed maple dit ding in elkaar gedraaid. Toch best veel van geleerd weer. Aflopend cilindrisch draaien is moeilijker dan ik dacht en ik wilde de keu lijnrecht hebben. Lijmen is niet mijn sterkste vak, en ik kon dus tot 3 maal toe overnieuw beginnen.

Wellicht had hij iets dunner gemoeten, maar ik wilde een echte pommerance erop geplaatst hebben...

2015-09-10 10.30.04.jpg

20150910_102659.jpg
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
He Wim jij gaat een kleintje maken, Ik zaag de grote in stukken :rolleyes:

keu.jpg

Deze waren al gebroken en Ik heb ze voor enkele dollars gekocht, en al verschillende einden en stukken er van gebruikt, de einden zijn mooi hard tropisch hout, de rest is hard Maple.
broken cues.jpg

Een splined middenstuk in 4 stukken gezaagd en aan flessen stoppers gebruikt, en al de rest van m’n keu hout was betaald voor :)

splined bottle stoppers.jpg

Je werkstuk is wel netjes gemaakt en sterk genoeg voor jouw doel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.