Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Poedelprijs voor biljart toernooi

Onder het mom van, nieuwe dingen blijven proberen (wanneer ga ik nou eens normaal een schaaltje proberen te draaien ) heb ik een mini biljart keu gemaakt. We organiseren over 2 weken een biljart toernooi voor onze vereniging en ik wilde naast de normale bekers een poedelprijs maken.

Van stukjes afvalhout en een pen blank van flamed maple dit ding in elkaar gedraaid. Toch best veel van geleerd weer. Aflopend cilindrisch draaien is moeilijker dan ik dacht en ik wilde de keu lijnrecht hebben. Lijmen is niet mijn sterkste vak, en ik kon dus tot 3 maal toe overnieuw beginnen.

Wellicht had hij iets dunner gemoeten, maar ik wilde een echte pommerance erop geplaatst hebben...

2015-09-10 10.30.04.jpg

20150910_102659.jpg

HEEL leuk idee en super uitgevoerd.

vna mij krijgt ie de eerste prijs in de categotie poedelprijzen
    Groetjes uit Landgraaf

Heel origineel. Alleen stoten met de korte keu hoort niet bij biljarten.

Ik denk dat het keutje het nog geen 10 stoten vol zal houden .

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    He Wim jij gaat een kleintje maken, Ik zaag de grote in stukken

keu.jpg

Deze waren al gebroken en Ik heb ze voor enkele dollars gekocht, en al verschillende einden en stukken er van gebruikt, de einden zijn mooi hard tropisch hout, de rest is hard Maple.
    broken cues.jpg

Een splined middenstuk in 4 stukken gezaagd en aan flessen stoppers gebruikt, en al de rest van m’n keu hout was betaald voor

splined bottle stoppers.jpg

Je werkstuk is wel netjes gemaakt en sterk genoeg voor jouw doel.

Geweldig Leo . Omdenken.

Forum Rechten