Amerikaanse eiken schaal voor schoonmoeder

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal.

Eindelijk is mijn grootste schaal, tot nu toe, droog.
En heb deze met veel plezier klaar gedraaid.
Ben er zelf heel tevreden over. Minpuntje vind ik de voet. Maar het ging niet anders ivm bodem dikte .... graag hoor ik jullie mening.

20150908_132351.jpg

20150908_132315.jpg

20150909_182016.jpg
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dat is gewoon een hele mooie schaal, roestige. Zoals Nico al aangeeft, helemaal niets mis mee.

Ik twijfel alleen over het zwarte randje, aan de ene kant is dat mooi maar tevens doet het afbreuk aan de looplijn van het hout. Ooit heb ik dat op een van mijn eerste pennen geprobeerd, nooit meer.

Kortom, mooie schaal!
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Nico.... dankje.

Wimmel. .. ik begrijp wat je bedoeld met het zwarte randje.
Tot nu toe vindt bijna iedereen dit soort details heel mooi.
Aangezien deze voor mijn schoonmoeder is. , denk ik dat het goed in de smaak zal vallen.

Tom... ik heb inwendig gespannen en niet aan het voetje.
Omdat ik veel aan de buiten kant heb moeten afhalen door scheuren van het drogen was het voetje nodig. ...anders zou ik door de bodem gaan.

20150422_194453.jpg

Gelukkig heb ik op deze manier de schaal nog kunnen redden.
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Je hebt gedaan wat er uit te vallen was, de schaal vind ik toch heel goed geslaagd.
Knap werk.
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Strakke schaal, en de versiering (ingebrand met ijzerdraad?) vind ik persoonlijk best passen. Eiken 'naturel' vind ik een beetje saai...

groeten,
Patrick
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal, je had wel geluk dat je de scheuren er uit kon draaien, dat valt meestal tegen.

Die lijnen vind Ik best goed staan aan je schaal, mooi werk en punten gehaald bij je MIL (Mother In Law :D)
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Sirjacobsd..... Dankje... ja, nogmaals ben echt blij dat ik de schaal heb kunnen redden. Er is toch altijd een hoop werk aan vooraf gegaan... boom om zagen, boom in stukken zagen, dan "blanks" maken, voordraaien en dan drogen met regelmatige controles...... dan zou ik het echt jammer vinden als ie in de ophaard most gaan.
Maar goed, dit is niet het geval.


Zaag..... dankje... Ja met een ijzerdraad.... om precies te zijn, gegloeide RVS draad van 2 mmm.


Leo.... Dankje....Gelukkig had ik de wanddikte bij voordraaien meer dan 10% gelaten.... anders was het niet gelukt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.