Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3
    Athanor
    Guest

Zingende zaag op de Open Dag

Een van de leuke attracties op de Open Dag Hout is Annette Scholten met de zingende zaag. Heel toepasselijk op deze dag want een zaag is al eeuwen het basisgereedschap van de houtbewerker. Veel houtbewerkers weten wel dat je er geluid mee kunt maken en er zijn verschillende spelers die er meestal volksmuziek mee maken. Annette is een professioneel celliste die hier een passie voor heeft gekregen en nu de ambitie waarmaakt om er ook klassieke muziek mee te spelen. Daarvoor is ze bezig met het verbeteren van het instrument en de techniek van het bespelen. Ik zal daar in een ander topic meer over zeggen. In ieder geval komt ze op 27 september een aantal keren spelen en als er belangstelling is kunnen bezoekers ook zelf experimenteren met het bespelen van een zaag!

Fons

Laatst gewijzigd door Athanor; 09-09-15 om 09:19.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Hoewel mijn muziekstijl eerder Jackyl (lumberjack) is kan ik hier toch ook erg van genieten!
    Jammer dat ik er niet bij kan zijn, want ik had het graag eens geprobeerd. ( en ik neem aan dat je dan ook tips krijgt om daadwerkelijk geluid te krijgen )

Athanor
    Guest
    Ik heb een nieuw topic gemaakt waarin je kunt zien welke aanpassingen we hebben gemaakt aan het handvat van de zaag. Zie hier: http://www.woodworking.nl/showthread...558#post158558

Fons

Forum Rechten