Nieuwe Werkplaats en eerste post

10Pieces

Nieuw lid
1 mei 2014
6
0
Brussel
Hallo Iedereen,

Tijd dat ik eens wat post hier op het forum.
Omdat we allemaal graag plaatjes kijken:

Mijn huidige werkplaats, gezellig maar iets te klein voor mijn nieuw speelgoed:


03.jpg

Mijn nieuwe werkplaats:

02.jpg

Mijn nieuwe werkplaats na 6 uitstapjes naar het containerpark:

01.jpg

Nu nog een likje verf, verlichting en elektriciteit.
Het speelgoed komt eind deze maand :-D <- Zeer extreme smiley face

Updates volgen.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
Welkom, plaatjes doen het idd altijd goed. Je bent er qua ruimte goed op vooruit gegaan. Nu idd nog even werken aan de gezelligheid. Is de nieuwe werkplaats ook bij huis, of verder weg gelegen?
En hobby of beroeps? En je maakt ons natuurlijk nieuwsgierig wat voor moois eraan zit te komen......

groet,
 

10Pieces

Nieuw lid
1 mei 2014
6
0
Brussel
Nee niet meer bij huis ... 't is op 20 minuutjes rijden of 35 met de fiets. Iets verder dan ik had gehoopt maar voor de prijs kan ik het niet laten. Ik heb nu 70m2, meestal waterdichte, onverwarmde werkruimte. Ik hoop de houtstoof volgende week aan te sluiten. Voorlopig is het hobby maar binnenkort kan ik er officieel iets mee bijverdienen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wat soort speelgoed verwacht je?
Dat is in ieder geval een mooie plek om te starten, wel een nadeel dat het niet geïsoleerd is. Opletten in de winter dat je lijm enz niet vriest. En ook als je nieuwe machines hebt besteld dat ze niet gaan roesten door condensatie.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Da's een flinke stap vooruit qua ruimte.
Ik zou al blij zijn met de ruimte op de eerste foto.
Ben benieuwd naar je nieuwe speelgoed
 

10Pieces

Nieuw lid
1 mei 2014
6
0
Brussel
Over de ruimte hoor je me niet klagen en desnoods kan ik de lijm wel binnen zetten. Condensatievocht en de daaruit voorkomende roest anderzijds ... heb al nachtmerries over roestige beitels gehad. Tips om dit te vermijden of interessante lectuur over het onderwerp zijn welkom.

Ondertussen heeft de vloer 2 lagen betonverf, morgen de laatste. Als er iemand weet hoe ik die betonblokken muur wat vlakker en witter krijg? Er ligt een dakgoot OP die muur (schitterend, ik weet het) dus het mag redelijk waterbestendig zijn. ik was aan kalei aan het denken maar dat zal de, soms ietwat ontbrekende voegen niet vullen denk ik. Cementeren? Buiten een gyprocwandje plaatsen en wat behang heb ik weinig ervaring met muren.

04.jpg

Het speelgoed is een tweedehands minimax cu300 smart :)
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Over de ruimte hoor je me niet klagen en desnoods kan ik de lijm wel binnen zetten. Condensatievocht en de daaruit voorkomende roest anderzijds ... heb al nachtmerries over roestige beitels gehad. Tips om dit te vermijden of interessante lectuur over het onderwerp zijn welkom.

Ondertussen heeft de vloer 2 lagen betonverf, morgen de laatste. Als er iemand weet hoe ik die betonblokken muur wat vlakker en witter krijg? Er ligt een dakgoot OP die muur (schitterend, ik weet het) dus het mag redelijk waterbestendig zijn. ik was aan kalei aan het denken maar dat zal de, soms ietwat ontbrekende voegen niet vullen denk ik. Cementeren? Buiten een gyprocwandje plaatsen en wat behang heb ik weinig ervaring met muren.

Bekijk bijlage 35307

Het speelgoed is een tweedehands minimax cu300 smart :)

Dan zal je de muur toch moeten stucen denk ik.
Ik las nog niet zolang geleden op een motorforum dat ze een test hielden met verschillende roestwerende middelen, ze smeerden een stuk gietijzer in met verschillende middelen en na gewone motorolie kwam wd-40 er als één van de beste uit.
Dat bleef iets langer dan een maand bescherming bieden voordat er sporen van roest waren te zien.
Hoe ga je eigenlijk 's winters aan de gang zonder verwarming in zo'n ruimte?
Ik zelf ga niet veel doen als de temperatuur rond of onder het vriespunt ligt en het kleine gereedschap (zoals de beitels) gaat dan van de schuur naar binnen.
Minimax is wel heel mooi speelgoed trouwens.
 

10Pieces

Nieuw lid
1 mei 2014
6
0
Brussel
@flyer
Ben meer een bierman (geuze als het kan) maar de verleiding om een trapje en een rekje te maken wordt groter :)

@willem1958

Ok:

02.jpg01.jpg

Veel licht nu met die witte muren ook. Volgende week een likje verf.
Dan nog de houtstoof, de elektriciteit en verlichting, wat lekken dichten, wat aan de ramen en deuren prutsen en de verhuis kan beginnen.

En ja de winter we zullen het leren ... Misschien toch een weerstationnetje kopen en kijken hoe de ruimte reageert. In het ergste geval moet er wat isolatie tegen het dak.
Houtstoof kan ik natuurlijk enkel gebruiken als ik er ben maar in het huis (dat bij de garage hoort) staat zo'n elektrische verwarming met stenen die weg moet. Stof tot nadenken.
Of in de winter alleen MDF doosjes maken kan ook natuurlijk ;-)
 

10Pieces

Nieuw lid
1 mei 2014
6
0
Brussel
Update

Ik heb het een beetje druk gehad met isoleren, elektriciteit en de verhuis van al mijn spullen. Man ben ik blij dat ik wat platen tegen het plafond geplakt heb.
Ook is de combiné toegekomen. Alles ligt nog overhoop en ik heb nog veel kastjes te maken maar voorlopig ziet het er zo uit:

Rommel.jpg

Ik heb veel geleerd over: elektriciteit, vocht, het gewicht van machines, tijd en natuurlijk geld :)
Meer en beter foto's binnenkort.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Dat ziet er goed uit!! Daar gaan vast mooie dingen gebeuren. Ben ook nieuwsgierig hoe je e.e.a. gaat organiseren. Dat valt mij niet mee om wat orde in de schuur te krijgen.......;)

jaap
 
A

Athanor

Guest
Mooie werkplaats man! Goede keuze om die matalen dakplaten te isoleren. Hier kun je echt goed aan de slag. Veels succes!

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.