Bar krukken stevig maken

Vrouwtjeskip3

Nieuw lid
18 apr 2014
10
0
Beste,

Bij ons plaatselijke poppodium staan nu ongeveer 5 jaar 50 krukken (zie foto). De verbinding van de onderste regels met de poten begint slechter te worden waardoor de krukken "Scharen" (als je opzit en je verplaatst je gewicht bewegen de verbindingen...) . Nu is mijn plan om de regels los te maken en hier nieuwe lijm tussen te doen. Nu is mijn vraag welke lijm? Een thermoplast of een thermoharder? Of is opnieuw verlijmen nog voldoende en moeten er schroeven of extra schoren bij om een lange levensduur te garanderen?


foto 2.jpgfoto 1.jpg
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Zit er speling op de pen en gat verbinding?
Indien nee, dan oude lijm verwijderen en opnieuw lijmen. Dit kan met D2 lijm, of indien de speling minimaal is met D4 lijm. Indien er meer speling op de verbindingen zit, zal dit verholpen moeten worden, een optie kan zijn om de pennen op te dikken met fineer.
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Het lijkt me gewoon te kunnen met een normale witte (D2) houtlijm (Thermoplast). Mochten de verbindingen echt los zitten kun je ze uiteen halen en opnieuw verlijmen, is dat niet het geval dan zou je middels een injectienaald lijm kunnen inspuiten.

(Ronald was me voor ;) )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.