Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Bar krukken stevig maken

Beste,

Bij ons plaatselijke poppodium staan nu ongeveer 5 jaar 50 krukken (zie foto). De verbinding van de onderste regels met de poten begint slechter te worden waardoor de krukken "Scharen" (als je opzit en je verplaatst je gewicht bewegen de verbindingen...) . Nu is mijn plan om de regels los te maken en hier nieuwe lijm tussen te doen. Nu is mijn vraag welke lijm? Een thermoplast of een thermoharder? Of is opnieuw verlijmen nog voldoende en moeten er schroeven of extra schoren bij om een lange levensduur te garanderen?

foto 2.jpgfoto 1.jpg

Zit er speling op de pen en gat verbinding?
    Indien nee, dan oude lijm verwijderen en opnieuw lijmen. Dit kan met D2 lijm, of indien de speling minimaal is met D4 lijm. Indien er meer speling op de verbindingen zit, zal dit verholpen moeten worden, een optie kan zijn om de pennen op te dikken met fineer.
    sometimes you just need a bigger hammer

Het lijkt me gewoon te kunnen met een normale witte (D2) houtlijm (Thermoplast). Mochten de verbindingen echt los zitten kun je ze uiteen halen en opnieuw verlijmen, is dat niet het geval dan zou je middels een injectienaald lijm kunnen inspuiten.

(Ronald was me voor )
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten