Opgeklampte deuren

doubjj20

Actieve deelnemer
5 jan 2012
41
0
Ik wil graag voor onze boerderij Opgeklampte deuren maken.
De deuren zij. 88 cm breed en 201 cm hoog
Het klinkt bijna te simpel, maar kan ik de deuren gewoon van een aantal planken (grenen of eiken) naast elkaar leggen en op de achterkant de klampen maken?

Enig idee waar ik in de buurt van noord Limburg het beste voor dit hout zou kunnen gaan kijken?
image.jpgimage.jpg
 

Haan

Nieuw lid
14 aug 2015
13
0
Als je het op die manier doet en wilt voorkomen dat de deur op termijn gaat doorhangen, zou ik de schoren volledig lijmen en schroeven. Schoren vanaf de hangzijde schuin omhoog zoals op tekening. De schoren vangen hierdoor de druk op als gevolg van het doorhangen.
 

Haan

Nieuw lid
14 aug 2015
13
0
Wanneer de deuren voor binnen zijn, zou ik ook lijm gebruiken. Voor toepassing buiten ga ik geheel met @tuoh mee. Te grote temperatuurverschillen waardoor het hout onvoldoende kan werken.
 

Davee

Actieve deelnemer
1 dec 2011
142
0
Brabant
Ik wil graag voor onze boerderij Opgeklampte deuren maken.
De deuren zij. 88 cm breed en 201 cm hoog
Het klinkt bijna te simpel, maar kan ik de deuren gewoon van een aantal planken (grenen of eiken) naast elkaar leggen en op de achterkant de klampen maken?

Enig idee waar ik in de buurt van noord Limburg het beste voor dit hout zou kunnen gaan kijken?

Enkele plaatsen in Noord Limburg: Onthoutons / Looijmans in Venlo; Parrenhout in Haelen; Mol in Horst; Van Ophoven in Grashoek;

Succes!
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Ik zou het nog sterker als André zeggen, Deuren lijm je niet, in geval van klamp deur gebruik je spijkers de je na inslaan ombuigen, heel arbeiden intensieve dus de professioneel gaat dat niet doen, loont op kort termijn niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.