Houtglijmiddel

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb even gekeken naar de chemische samenstelling van frencken en die is op oliebasis, Jelten (ik ken 't merk niet) is op paraffinische basis en van Bison kon ik niet vinden maar omdat het om een soort smeermiddel gaat verwach.t ik dat het bij Bison niet anders zal zijn dan de anderen......
Dus het maakt allemaal niet zoveel uit lijkt me alleen het ene breng je aan met een spuitbus en de ander zit in een fles of je neemt een stukje was of kaars, waxine oid.
Het is maar net waar je de voorkeur aangeeft.
Ik kan me wel voorstellen dat als je het lekker dik op de tafel aanbrengt en je gaat meteen haaks vlakken en verlijmen dat je dan problemen kan verwachten.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Ik gebruik regelmatig camelia olie (van bij Dictum). Een geutje op de tafel en dan uitwrijven met een doekje.
Nog niet geprobeerd of dit ook met een plantenspuit gaat.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Hee Mannen,

Ik weet dat het niet direct een houtglijmiddel is, maar met Boeshield houd ik mijn gietijzeren bladen netjes en glad en bovendien smeert dat ook prima, bijvoorbeeld geleiders. Ik heb daarbij eigenlijk geen behoefte aan een houtglijmiddel oid.

Groeten,
Hans
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.