Behandeling eik met minste impact op de natuurlijke uitstraling van het hout

Marco 2

Nieuw lid
16 okt 2015
22
0
ANTWERPEN
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een degelijke bescherming van een eiken tafelblad maar wil hierbij de natuurlijke (blanke) uitstraling van het hout niet teveel verliezen.

Heb tot nu toe enkel ervaring met ‘meubelolie kleurloos’ van 3V3, maar de naam ten spijt, kleurt deze olie het hout vrij donker. Ook niet mis maar niet het gewenste effect.

Zou ook liefst niet de textuur van het hout verliezen. Heb geen ervaring met lakken en vernissen etc, maar zou vermoeden dat dit misschien een nadeel is.

Alvast bedankt om jullie expertise te delen;

Groeten,

Joris

Beste Joris,

Mijn eerste vraag, hoe wens je het eindresultaat van het meubelstuk? Ik meen begrepen te hebben dat u een natuurlijke kleur wens te behouden, zogenaamd naturel. In ons vak heb je heel wat kleurvariaties. Ik blijf bij het eenvoudige, zogenaamd : naturel, licht, midden of donker eik.

Wens je het meubel regelmatig op te boenen? Of wens je dat het meubel voorzien wordt van een vernislaag. Ook hier heb je weer verschillende gradaties in glansgraden. Zoals ik momenteel begrijp, schuur je het meubelstuk tot alle voorgaande kleur eraf is. In de handel vindt je alvast een sealer...Sommige sealers vergelen enorm. Let daar dus wel even mee op en informeer u ter zake.

Ik wens u graag verder te informeren indien u mij het gewenst eindresultaat zou willen laten weten...

Een blanke natuurlijke uitstraling bekomt u door het balnk hout te voorzien van een lichte laag sealer. Vervolgens schuren met korrel 300, en vervolgens te bewerken, zoals ik vandaag al reeds schreef over boenwas in een ander topic.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.