Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 14 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 131

Onderwerp: Videomeubel....XXL

Met die schaaf kan je op dezelfde manier werken als met je router (geleiding voor/achter), gaat volgens mijn aanzienlijk sneller dan elke cm langs met je bovenfrees.
    Maar zie het onderstaande filmpje van een "mad russian scientist"

https://www.youtube.com/watch?v=O-aUVZACdOY"

zulke had ik ook, maar die liggen in de kliko....
    deze klemmen vind ik ideaal, die daar kun je echt veel klemkracht op zetten
    Ik moet alleen nog een keer een mooi rekkie maken op ze op te bergen, heb nu een balk op de muur geschroefd waar ik ze aanklem, maar dat is redelijk intensief om ze te pakken en/of op te bergen
    Heb al wat voorbeeldjes, dus dat komt wel goed tzt

Burley,

Grappig, die kende ik nog niet
    toch lijkt het me dat het bouwen van een geleiding lastiger is, daarbij moet de schaaf ver genoeg doorsteken, hoogte verstellen gaat ook lastiger
    Met een frees kun je natuurlijk gewoon de diepte instellen, voor dit project blijf ik het met de frees doen
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 01-09-15 om 06:39.
    Met een hamer past alles...

Wordt weer een leuk draadje om te volgen. Mooi man!

Ik zie net dat ik ook nog wat foto's van het begin had, ok....het is mosterd na de maaltijd, maar voor de liefhebbers post ik ze toch

P1090559.jpg
    Steeds een stapeltje planken naar binnen

P1090560.jpg
    Dan naast elkaar neer zetten

P1090562.jpg
    Totdat er flinke hoeveelheid staat om te bekijken en dan kiezen welke ik ga gebruiken

P1090564.jpg
    Van het verzagen geen foto's, maar dit is het eind resultaat

P1090565.jpg
    In eerste instantie had ik dit gemaakt als aanslag, maar dat bleek niet stijf genoeg
    De 2e rond heb ik anders gedaan en is vele malen beter, daar zal ik nog even een plaatje van maken

P1090570.jpg
    De stapel wordt langzamerhand groter

P1090567.jpg
    Eenmaal alles gezaagd leg ik alles op zijn plek om te kijken hoe het er uit komt te zien en de latjes te schikken
    latjes met dezelfde (lijkende) tekening moeten niet naast elkaar, best een belangrijk onderdeel van het proces

P1090572.jpg
    Ik ben tevreden, tijd om te gaan plakken (dat staat dus aan het begin)

P1090554.jpg
    Ondertussen is het hoekstuk klaar en geschuurd, dit is een test stukje

P1090555.jpg
    Zo ziet de zijkant er dus uit, ik vind het erg mooi

P1090556.jpg
    Zo zal ongeveer het voor aanzicht er uit komen te zien

Dat gaat mooi worden!

Het fineer eik/mahonie/eik dat je tussen de kopse kanten van de noten balkjes plaatst, is dat puur estetisch of hebben die ook een functie? (door indrukking opvangen van spleten veroorzaakt door het niet perfect haaks zijn van de kopse kanten bijvoorbeeld?)

Die 1.500N maximum spankracht van die Bessey Uniklamps is dus voldoende om zo'n blad dicht te klemmen? (je hebt er wel lekker veel). Ik dacht dat je daarvoor zeker de K-body (KR/KRV) nodig had met 7.000N max. spankracht.

Nee het vult zeker de spleetjes niet op
    het valt opzich wel mee, er zijn er een stuk of 8 die zichtbaar zijn
    Dat is te wijten aan een gevalletje eigen schuld... de boel niet goed stabiel/stijf genoeg is tijdens het zagen, niet goed genoeg gecontroleerd of de boel wel haaks genoeg was

De 2e batch is een stuk beter, dat wordt het topblad, het blad wat reeds klaar is komt in het midden waarop dan dingen als versterker, Xbox, sat decoder, etc... geplaatst zullen worden
    De spleetjes zal ik vullen met een mengsel van schuurstof en houtlijm, uiteindelijk zal het niet meer zichtbaar zijn, daar ben ik wel van overtuigd
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 01-09-15 om 17:56.

Toxiq,

Mag ik vragen hoe je gaat zorgen dat het blad van 300 x 50cm niet gaat kromtrekken? Of heb je daar minder last van dankzij al de kleine "balkjes" die je aan elkaar lijmt? (ik ben aant broeden op een zwevend bureaublad voor bij me thuis die 310 x 65cm moet worden, ik zou die in eik willen uitvoeren maar vrees dat die alle kanten op gaat, vandaar de vraag)
    mvg, seb

Ik denk inderdaad dat dit door de verlijmde structuur wel mee zal vallen (hoop ik)
    het tussenblad wordt vast gezet op dwarsplanken om het onderstuk in delen te maken voor de geleiding van de laden, die zal dus zeker niet krom trekken
    het bovenblad wordt in principe zonder dwars stukken, maar dat idee kan nog veranderen

Ik zal proberen het te tekenen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SereN Bekijk Berichten
    Die 1.500N maximum spankracht van die Bessey Uniklamps is dus voldoende om zo'n blad dicht te klemmen? (je hebt er wel lekker veel). Ik dacht dat je daarvoor zeker de K-body (KR/KRV) nodig had met 7.000N max. spankracht.
    De klemmen die ik gebruik zijn geen uniklamps (ik heb er wel enkele) degene die ik gebruik zijn net zo groot/zwaar als de rode K-body/revo maar deze zwart en iets anders vormgegeven, volgens mij wel dezelfde klemkracht

en daarmee is de boel inderdaad goed dicht te krijgen

Ok, ik hoopte even een goedkope(re) oplossing gevonden te hebben. Maar we zullen de spaarpot dan toch maar openbreken voor 8 KRV's...
    Je geeft aan ze te (kunnen) koppelen, ik neem aan op een gelijkaardige manier als die K-bodies. Naar jou gevoel, haal je in gekoppelde toestand dezelfde spankracht (als de enkele klem) denk je? Maw: brengt dat koppelstuk niet wat extra flex, en dus verlies aan spankracht, met zich mee?

Forum Rechten