Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 131

Onderwerp: Videomeubel....XXL

Videomeubel....XXL

Ondanks dat de Man's cave nog niet volledig klaar is eist vrouwlief de beloofde meubels op
    Ach, niet erg.... is ook leuk, de inspiratie voor de Man's cave was toch even ingekakt
    Ca. 1,5 jaar geleden een kuub amerikaans noten gekocht, daar waar de ene er niet meer in zag dan rest hout zag ik er juist potentie in

Eerst de planken maar eens schaven en door de vandiktebank
    Toen van planken latten gezaagd en die wederom door de vandiktebank
    Een opstelling gemaakt op latjes op gelijke lengte te zagen lukt niet echt dus na veel kunst en vliegwerk de boel toch (kops) haaks gekregen....althans, dat wil zeggen het meeste
    Maar ik was slim, het eerste deel was een tussenblad, wel in het zicht maar niet heel direct, dat komt dus goed

Nadat alles in stukkies was gehakt moest er nog fineer gelijmd worden eiken/mahonie/eiken
    Eenmaal uitgehard daarvan kleine stukje zagen (lintzaag) om die tussen de kopse delen te steken

Het blad is 300x50 cm, de kast wordt nog iets breder (ik ga ronde hoeken met een ruime radius) dus de kast zal zo ongeveer 320cm worden

Voor de liefhebbers wat foto's (niet geweldig, alles gemaakt met telefoon)

20150827_125846.jpg
    Fineer lijmpers

20150825_123821.jpg
    En de gezaagde stukjes

20150623_120200.jpg
    Het begin is er

20150623_120206.jpg
    Close upje, hier zijn de fineer stukjes goed te zien

20150623_122708.jpg
    Lijmklemmen kun je nooit genoeg hebben en ook niet lang genoeg :-)
    Ik kan ze gelukkig koppelen, de langste zijn 250 dus als ik het heel gek wil maken red ik het tot 500 cm

20150624_103553.jpg
    In het achterste deel zie je een hoekstuk aluminium 100x60mm en 5mm dik dat gebruik ik als backbone om de boel tegen aan te klemmen en het zo goed recht te houden
    Als er eenmaal genoeg lagen zijn schuift de alu balk een stuk op (zoals op de foto) later klem ik de boel op elkaar zonder deze balk

20150624_144422.jpg
    En weer een stukje
    Ik durf niet té veel in 1x te plakken, bang dat de lijm te ver indroogt tijdens het insmeren en klemmen van de stukken
    Dus echt snel gaat het niet

20150625_102833.jpg
    Even een tussenstand zonder klemmen

20150825_132907.jpg
    Nu begint het ergens op te lijken

20150830_115100.jpg
    Voila.... had er iemand een snijplank voor een overmaatse baquette besteld
    uiteraard was het ver van zo glad als nu, ondanks het aankloppen van alle stukken toch hoogte verschillen van 1 a 2mm

Dit leek het uitgelezen moment om de electrische schaaf eens aan te slingeren
    Ik heb een Makita die ik geërfd heb van mijn vader

dunnetjes beginnen en regelmatig meten...
    Wat een onding, ik heb er geen enkel gevoel bij, volgens mij is een electrische schaaf het meest nutteloze stuk gereedschap ooit op de markt gebracht
    Ik heb het ding al een jaar of 6 maar nog nooit kunnen toepassen waar nuttig

Anyway, een balkje voor, balkje achter, ff een geleiding in elkaar sleutelen, freesmachine er op met een ondersnijdende frees en baantjes maken
    Een half uurtje frezen, 10 minuten schuren en het eerste resultaat was daar.... (er moet nog een laagje af)

Vandaag alles latjes op lengte gezaag voor het bovenblad, dit wordt dikker dan het tussenblad
    Tussenblad is 3cm en het bovenblad 5cm (jaja, dat wordt een zwaar kastje)

20150423_221651.jpg
    Even iets uitproberen...

20150423_223940.jpg
    Ja dat werkt....

20150423_224133.jpg
    Klemmen, daarna nog even schuren, daarvan heb ik geen foto

Het idee is om straks net zoveel van die maantjes op elkaar te lijmen als het blad diep heeft
    zo loopt het blad mooi door in de hoeken (snapt iemand het nog )
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Toxiq; 31-08-15 om 18:45.
    Met een hamer past alles...

Ben benieuwd naar het vervolg, maar ehhhh, werk jij bij de lijmklemmenfabriek?
    Met vriendelijke groet, Ronald

Nee was het maar waar, ik wil d'r nog wel wat bij hebben

Ik denk dat al die lijmklemmen bij elkaar net zo duur zijn als al mijn gereedschap+houtvoorraad bij elkaar!
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Ziet er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

De lijm klemmen kosten ind. wel wat maar je kan niet genoeg van die dingen hebben
    Vervolg komt snel, wellicht begin ik morgen al aan het 2e blad

Je kunt in ieder geval altijd nog een lijmklemmenverhuurbedrijf beginnen
    Met vriendelijke groet, Ronald

Alweer een mooie start van een nieuw topic! Zal me hier in mijn zetel ploffen. Benieuwd naar het vervolg.

Biertje erbij.....

Ik gebruik zelf altijd de allergoedkoopste van 2 euro per stuk, die kun je net zo lang door draaien als je wil aangezien die aan alle kanten doorbuigen dus ik hoop in de toekomst ook wat van die lijmklemmen te kunnen kopen.
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Forum Rechten