Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

underlayment direkt op eps leggen

Dag,ik heb een vraag over mogelijkheid leggen van undelayment platen op eps isolatie platen direkt zonder latten of richels.eps wil ik van 4cm dik nemen,underlayment van 18mm.eps ga im leggen over houten vloer op balken van eerste verdieping.
    Huis is van 1924.
    Groet
    Dmitry

Als de vloer onder de isolatie goed vlak is zou het geen probleem moeten opleveren.
    als dat niet zo is zal de vloer waarschijnlijk gaan veren.
    vbi leverd eps broodjes met stalen liggers waar osb plaat opgeschroefd wordt, tussen de liggers rust de plaat op het eps broodje.

Hartelijk dank voor tip,ik ga binnenkort zien hoe vlak vloer onder 2gagen linoleum ligt, ga zo kijken naar genoemde vbi produkt.
    Dmitry

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Op Klusidee is deze vraag ook al gesteld.

De liggers van VBI zijn niet bedoeld voor deze toepassing. Je hebt er dus niets aan.

De isolatie moet wel drukvast genoeg zijn. Maar zoals gezegd op klusidee kan je beter tussen de vloerbalken isoleren. Voor het geluid kan EPS misschien zelfs nadelig werken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel Bekijk Berichten
    Op Klusidee is deze vraag ook al gesteld.

De liggers van VBI zijn niet bedoeld voor deze toepassing. Je hebt er dus niets aan.

De isolatie moet wel drukvast genoeg zijn. Maar zoals gezegd op klusidee kan je beter tussen de vloerbalken isoleren. Voor het geluid kan EPS misschien zelfs nadelig werken.
    Ik neem tip mee,dank voor reactie.
    Groet
    Dmitry

Wanneer je dit wil doen om contactgeluid te reduceren/voorkomen, raad ik je aan om estrich vloerelementen van fermacell te gebruiken. Kost misschien iets meer, maar succes verzekerd. Google maar eens.
    Voor thermische isolatie zou ik je inderdaad aanbevelen om tussen de balken proberen te isoleren met steenwoldekens.

Dank voor tips,ik ga opzoeken op internet naar estrich vloerelementen.

Forum Rechten