Hoe kan ik dit oplossen

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hey


Ik ben een dressing aan het maken het eerste deel (weergegeven in grijs, rood, roze) is af en ik zou graag de deuren en schuiven maken.


Mijn idee was van alles in poolse grenen te doen omdat dit bijna wit is en een mooie tekening heeft.

De platen zijn verkrijgbaar in 2440 x 1220

Alleen mijn kast heeft een hoogte van 2600. Zoals je kan zien op de tekening zijn deuren en schuiven in het kleur aangeven.

als ik in de hoogte met verschillende panelen gaat werken gaan de tekeningen waarschijnlijk helemaal niet mooi in mekaar overvloeien ik vroeg me af hoe jullie dit zouden oplossen.


Thanks,


Samuel





Schermafbeelding 2015-08-26 om 12.45.57.jpg
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Kan je niet.

Ofwel zoeken achter langere platen
ofwel een andere indeling
ofwel moet je bewust een onderverdeling maken in je kastdeur.

Helaas weet ik uit ervaring dat je geen mooi resultaat bekomt met 2 platen tegen elkaar te 'lamellen'
 

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hey

Grotere plate, kan niet heb ik nagevraagd.

Als ik de meest reschtse deuren in twee zou verdelen en uit twee platen zou halen zou dat nog mooi zijn of zal de verbreking van het houtpatroon te opvallend zijn wat denken jullie?

Samuel
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Je zou de kast op een plateau kunnen zetten, dit zou als je strak tegen het plafond wil werken wel zo'n 20cm hoog zijn. Misschien een verloren ruimte maar ik zou dat niet erg vinden. Het plateau zou je met de nerfrichting horizontaal kunnen leggen, dit levert dan ook weer een contrast op met de rest van het meubel.
Eveneens zou je met een plint en koof kunnen werken, zo verdeel je de ruimte die je tekort komt. Sowieso zou je de kast op stelpoten oid dienen te zetten want vloeren en plafonds zijn nooit recht en vlak.
 

JerD

Actieve deelnemer
27 nov 2012
109
0
Ruddervoorde
Kan je niet.

Ofwel zoeken achter langere platen
ofwel een andere indeling
ofwel moet je bewust een onderverdeling maken in je kastdeur.

Helaas weet ik uit ervaring dat je geen mooi resultaat bekomt met 2 platen tegen elkaar te 'lamellen'

Ik ga akkoord met Rhynix.
Zou gaan voor een andere indeling of een bewuste onderverdeling (lijn van je lades doortrekken)
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
De oplossing van CivixX is een voorstelbare. In de plint kunt je een opstapje opnemen (ivm de hoogte van de kaast) een bovenlangs een blende of uitstekende koof waarin je verlichting kunt opnemen.
Alternatief is rondom de 80mm nemen met een terugliggende plint/passtuk waardoor je een zwevend effect van de kast krijgt.
mogelijkheden zat dus.
 

samuelb1002

Actieve deelnemer
25 feb 2011
59
0
Hey


Kast staat er eigenlijk al. Doormiddel van een plint zweeft ze al 10 cm boven de grond en boven is er ook nog een 20 cm over.


Maar de corpus is weldegelijk 2,6 m hoog dus dat kan ik niet meer veranderen.


Samuel
 

tuoh

Oud hout
Het loont altijd de moeite om tijdens de ontwerpfase al rekening te houden met de gangbare hout of plaatafmetingen, kom je geen (nare)verassingen tegen zoals nu. 3050mm is ook een relatief gangbare plaatlengte, maar niet voor elk type plaat beschikbaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.