ik heb er een potje van gemaakt

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Vorige week ben ik bij Jan Hovens geweest. Jan is een meester in het schroefdraad strelen en ik zat altijd al met bewondering naar zijn doosjes te kijken. Het kon dus niet uitblijven. Op een mooie zondagmiddag ging ik ook maar eens met de strelers aan de gang! Dit is het resultaat. een potje van een centimeter of 7 hoog in African Blackwood. (denk ik)

30potje1.jpg

30potje2.jpg

30potje 3.jpg
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Mooi potje van gemaakt Ronald. Heeft iets mysterieus, Blackwood, Voodoo,of is het voor je melktandjes?
Vanaf nu ook de strelers in je winkeltje? Jan is namelijk de hofleveranciervan enkele andere gerenommeerde zaken.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
DVD is zeer aan te bevelen. Wij, als Radius Noord-Holland Noord hebben 'm ook aangeschaft en en-public vertoond. Goede demo.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtige conische vorm Ronald.
Alles past in zijn plaatje.
Het moet niet groot zijn om iets schitterend te maken.
Heel mooi.
De DVD ken ik niet, hoe kan je hem bekomen?
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Prachtig in vorm en afwerking
duim.gif
, enige nadeel is dat door dit soort voorbeelden ik steeds meer overtuigd raak dat Houtdraaien toch echt op mijn bucket list moet. (waarbij ik niet pretendeer dit ook te kunnen :p)
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.441
536
Mooi strak ontwerp en uitvoering.

Er is een volledige video, handleiding, over de techniek van het draad strelen van 1 uur op Youtube . De master turner is Allan Batty, de vader van een andere beroemde houtdraaier en leraar houtdraaien, video maker: Stuart Batty. Hij (Stuart) had een bedrijf met vernieuwende houtdraaigereedschap: SB tools, maar dat bestaat niet meer. Zijn demo video's, over hoe je moet houtdraaien, vooral schalen, zijn op dit forum reeds heel warm aanbevolen.

https://youtu.be/-0iEd0kD0S4

geniet ervan,

groeten
Ornament
http://www.houtsnijden.eu
 
Laatst bewerkt:

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
De strelers waren 16 TPI. En nee, ik heb ze niet in mijn winkeltje. Ik weet er ook (nog) niet genoeg van...
De binnenkant is uitgehold met de Termite.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.